شیوع خانوادگی کرونا در شاهرود و میامی/ روند افزایشی بستری‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن بعد از ظهر شنبه در ستاد کرونای سمنان به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی استاندار سمنان با بیان اینکه علت پیک جدید شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان تک بُعدی و سفرها نیست بلکه عوامل زیادی در پیک جدید شیوع این ویروس نقش دارد، بیان داشت: اگرچه سفرها روند شیوع کرونا ویروس را تشدید کرد اما بر اساس مطالعات انجام شده بخشی از مردمی که در عید نوروز به مسافرت نرفتند، با حضور در دورهمی‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی به روند شیوع این ویروس دامن زدند.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که کرونا به صورت خانوادگی در حال شیوع است، افزود: ارائه رنگ بندی جدید برای مقابله با کرونا ویروس قابل پذیرش نیست چرا که ایجاد رنگ بندی جدید، مستلزم محدودیت و دستورالعمل‌های جدید است که در وضعیت رنگ بندی‌های کنونی شیوع کرونا، محدودیت‌های برای مقابله با این ویروس در حال اعمال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها به گونه‌ای باشد تا شیب شیوع کرونا کاهش یابد و در هفته جاری روند بستری‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس در استان افزایشی خواهد بود.

چمن ابراز داشت: در وهله اول باید تلاش کنیم که روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان را تثبیت کنیم و بعد از آن برای نزولی شدن روند ابتلاء اقدام شود.

error: Content is protected !!