ضرورت افزایش ورودی دانشجویان رشته طب سنتی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمدرضا شمس اردکانی در نشست روسای سلامتکده‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور، بر ضرورت توجه به تفاوت‌های طب ایرانی با طب رایج تاکید و اظهار کرد: مبنای طب سنتی، علاوه بر درمان بیماران، اصلاح سبک زندگی و ارائه توصیه‌‌‌هایی برای نگاهداشت تندرستی در افراد است.

وی با اشاره به تاسیس نخستین دانشکده طب سنتی در سال ۱۳۸۶ افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ فارغ‌‌التحصیل و دانشجوی در حال تحصیل در رشته طب سنتی ایرانی در کشور داریم و امیدوارم این مقدار در سال آینده به رقم قابل ملاحظه‌‌‌ای ارتقا یابد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: با افزایش ورودی در رشته طب سنتی ایرانی، هم می‌توانیم رسالت خود را در دانشگاه‌ها برای آموزش درست دانشجویان انجام دهیم و هم از ظرفیت این متخصصان برای آموزش بیشتر و بهتر پزشکان عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات طب ایرانی، بهره بگیریم.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامتکده‌های خصوصی نقش کاربردی و مهمی در ارائه خدمات طب ایرانی به مردم دارند، گفت: از روسای سلامتکده‌ها درخواست دارم که در طب سنتی تنها به امر درمان و دارودرمانی نپردازند و بیشتر نیروی خود را برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم بگذارند.

انتهای پیام/

error: Content is protected !!