ضرورت راه اندازی تیم‌های سیار برای افزایش روند واکسیناسیون در خوزستان

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: با مساعدتر شدن وضعیت جوی خوزستان با کاهش نسبی دما ، محدودیت‌ تردد اکیپ‌های خودرویی برطرف می‌شود و با راه اندازی تیم های سیار امکان افزایش پوشش واکسیناسیون وجود دارد.

وی در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون گفت: در شادگان حداقل میزان تزریق واکسن ۱۴.۷ درصد دُز اول و ۵.۸ درصد دُز دوم بوده است و بعد از آن حمیدیه، کارون، اندیکا و دشت آزادگان قرار دارند.

علوی ادامه داد: بهبهان با پوشش ۶۳.۷ درصدی دُز اول و ۳۳ درصدی دُز دوم در صدر قرار دارند و در اندیمشک ۳۵.۲ درصد جامعه هدف دُز دوم را تزریق کرده اند همچنین در منطقه شرق اهواز به ۵۷.۶ درصد افراد دُز اول واکسن تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای پوشش کامل گروه هدف و دستیابی به ایمنی جمعی با تزریق ۸۰ درصدی جامعه، باید سه تا چهار برابر فعالیت کنیم.

وی بیان کرد: باید با فعالیت بیشتر و استفاده از نفوذ بزرگان و طوایف در پوشش بهتر واکسیناسیون بهره بگیریم و همزمان پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

علوی در ادامه با بیان اینکه زمان تغییر وضعیت کرونایی یک شهر یا استان طبق رنگ بندی باید حداقل ۲ هفته یا ۲ برابر دوره کمون بیماری برای رسیدن به وضعیت پایدار باشد اظهار داشت: پس از این مدت زمان باید به رفع برخی محدودیت‌ها اقدام شود در غیر این صورت وضعیت دوباره به حالت قبل بر می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: تزریق یک دُز واکسن ۳۰ درصد در کاهش مرگ و میز ناشی از کرونا موثر است اما پوشش کاملا بیش از ۹۵ درصد از فوت بیمار جلوگیری می‌کند.

وی گفت: با وجود تزریق ۲ دُز واکسن نیز موارد مرگ گزارش شده است پس باید پنج درصد باقی مانده را نیز در نظر بگیریم.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا آبان امسال صد درصد جمعیت هدف در خوزستان واکسن دریافت خواهند کرد.

error: Content is protected !!