ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی در کلاله تکمیل شد

ابراهیم فدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اکنون ۷۴ بیمار کرونایی معادل نیمی از ظرفیت تخت‌های بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله در این مرکز درمانی بستری هستند که ۱۳ نفر از آنان در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش شدند.

وی ادامه داد: در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اختصاص تخت‌های بستری جدید برای پذیرش بیماران کرونایی، فضا کافی برای استقرار این تخت‌ها در بیمارستان کلاله وجود دارد.

فدایی اضافه کرد: هم اکنون در بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله فقط بیماران کرونایی و در صورت نیاز موارد اورژانسی غیر کرونایی پذیرش و بستری می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله همچنین روند مراجعه بیماران کرونایی سرپایی در این شهرستان را صعودی دانست و گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۴۰ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی کلاله مراجعه می‌کنند که نتیجه تست ۷۰ درصد آنان مثبت است.

فدایی با تبریک عید سعید قربان از مردم خواست با توجه به بحرانی بودن شرایط شیوع کرونا در کلاله از دید و بازدیدهای غیرضروری پرهیز و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی، تنها راه نجات مردم از کرونا را علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون عمومی اعلام کرد و از افراد بالای ۶۰ سال خواست برای تزریق واکسن کرونا به مرکز ثابت مستقر در شهر کلاله و سه مرکز سیار فعال در سطح این شهرستان مراجعه نمایند.

فدایی گفت: سطح رعایت اصول بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا از جمله زدن ماسک در کلاله به کمتر از ۴۵ درصد رسیده است و می‌طلبد تا گروه‌های مختلف مردم با در نظر گرفتن شرایط بحرانی شهرستان و به منظور کمک به حفظ سلامت خود و اعضای خانواده بیشتر از قبل رعایت مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

طبق آخرین اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان، هزار و ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا به صورت سرپایی مداوا می‌شوند و یا دارو دریافت می‌کنند.

عبدالرضا فاضل گفته است: اگر آمار مبتلایان سرپایی را نیز به مجموع بستری‌ها اضافه کنیم، وضعیت کرونایی فعلی در گلستان از اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بدتر شده است.

به گفته وی، هم اکنون وضعیت بستری در شهرستان‌های آزادشهر، بندرگز، رامیان، کلاله، گرگان و مینودشت به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت به ترتیب ۶.۶، ۷.۹، ۶.۳، ۶.۳، ۷.۴ و ۱۳.۸ نفر است که این شرایط، شهرستان‌های مذکور را در وضعیت فوق قرمز (سیاه) و وخیم قرار داده است.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

error: Content is protected !!