عارضه جدی پس از تزریق واکسن کرونا در سمنان مشاهده نشد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: طبق آمار، از هر ۲۵۰ هزار نفر، یک نفر با تزریق واکسن کرونا دچار عارضه لخته خون می‌شود و این آمار در قیاس با عوارض ابتلا به ویروس کرونا بسیار ناچیز است و پذیرفتن عوارض واکسن ارزش تزریق آن را دارد.

وی افزود: پس از تزریق واکسن کرونا، مشاهده علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف طبیعی است و باید پس از ۲۴ ساعت برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تا پایان هفته جاری، واکسیناسیون تمامی کادر درمان و بخش زیادی از بیماران خاص، افراد در خانه سالمندان، جانبازان و پاکبانان انجام می‌شود.

دانایی ادامه داد: به منظور دریافت واکسن کرونا نیازی به ثبت نام در هیچ سامانه‌ای نیست و افراد واجد شرایط توسط این دانشگاه شناسایی و مطلع می‌شوند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون برای عموم مردم رایگان است و هیچ تعهدنامه‌ای نیز نباید امضا شود و لازم است مردم در این زمینه آگاه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تا کنون ۲ هزار و ۸۴۰ دز واکسن در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان تزریق شد و این میزان تا آخر هفته به ۶ هزار دز واکسن می‌رسد.

دانایی افزود: ایمنی کامل بدن، ۲ هفته بعد از تزریق دومین دز واکسن حاصل می‌شود بنابراین افرادی که تنها یک دز از واکسن را دریافت کردند لازم است همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

کرونا در استان سمنان همچنان بر مدار صعود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۵ هزار و ۴۱۰ بیمار در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و از این تعداد چهار هزار و ۵۲۵ بیمار معادل ۸۴ درصدِ بستری شدگان، با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

دانایی بیان کرد: همچنین در این مدت،۱۷ هزار و ۴۴۲ بیمار به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به روند صعودی مبتلایان روزانه به این ویروس و اهمیت بازگشت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: تا زمانی که واکسن کرونا در سطح وسیع در اختیار عموم مردم قرار نگیرد، چاره‌ای جز سختگیری در رعایت محدودیت‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به شناسایی ۳۰۰ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: از نظر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی وضعیت مطلوب است به طوری که در موج چهارم شیوع کرونا مشکلی از نظر تامین تخت مورد نیاز بیماران وجود ندارد.

دانایی با اشاره به اهمیت خدمات سرپایی بیان کرد: گسترش ارائه خدمات سرپایی در زمان شیوع کرونا موجب کاهش فشار بر بیمارستان‌های استان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده روند ابتلا همچنان صعودی باشد و لازم است مردم استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خودداری از تجمع، کادر درمان را در بهبود شرایط یاری کنند.

error: Content is protected !!