عبور آمار بستری‌های روزانه از مرز ۱۰۰ نفر

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان اردبیل تعداد ۱۰۹ بیمار جدید را داشتیم که در مجموع تعداد مبتلایان به ترتیب ۶۴ نفر از اردبیل، ۱۵ نفر از مشگین شهر، ۱۱ نفر از خلخال، ۹ نفر از پارس‌آباد، ۴ نفر از گرمی، و ۶ نفر از کوثر و نمین بوده است.

وی با اشاره به فوت ۵ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها گفت: متأسفانه به دلیل وخامت حال عمومی تعدادی از بیماران بستری در مراکز درمان کرونای اردبیل ۵ شهروند دیگر را به دلیل ابتلاء به این بیماری از دست دادیم که از طرف پرسنل درمانی استان به خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از وضعیت حاد کرونا در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل بیماران کرونایی در استان با افزایش چند درصدی نسبت به روز گذشته به ۵۴۲ نفر رسید که از این تعداد متأسفانه ۷۴ بیمار بدحال داریم که در بخش‌های ICU مراکز درمان کرونای اردبیل تحت مراقبت هستند.

حبیب‌زاده به آخرین رنگ‌بندی شهرهای استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق آخرین آمار و جمع‌بندی‌های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، شهرستان‌های اردبیل، نمین، مشگین شهر، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، بیله‌سوار و گرمی در وضعیت قرمز یا پرخطر بوده و شهرستان‌های اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

۱ هزار و ۴۹۹ بیمار تسلیم کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آخرین آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا اظهار کرد: در طول ۱۳ ماه گذشته در استان اردبیل ۱ هزار و ۴۹۹ شهروند را از دست دادیم که عموم این بیماران کسانی بودند که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج برده یا در گروه‌های سنی در معرض خطر بودند.

حبیب‌زاده بار دیگر به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در اردبیل تاکید و تصریح کرد: خیز موج چهارم کرونا بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی کادر درمان اردبیل را با مشکلات زیادی مواجه کرده است به طوری که هم‌اکنون وضعیت این بیماری در استان رو به افزایش و در رده خیلی پرخطر ارزیابی می‌شود.

وی همچنین به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی اردبیل قرار دارد که ما با افزایش سنترهای درمان کرونا در صدد ارائه خدمات بهتر برای بیماران بدحال کرونایی هستیم، اما مردم استان نباید از قرنطینه خانگی غافل بمانند.

این مسئول اظهار کرد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و معابر پرتردد و پرهیز از هر گونه شرکت در دورهمی‌ها و میهمانی‌های فامیل و خانوادگی از مواردی است که در صورت رعایت و پایبندی سبب کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و مراجعات روزانه به مراکز درمانی استان خواهد شد.

حبیب‌زداده با ابراز نگرانی از افزایش مراجعات روزانه گفت: مراجعه بیماران ما به صورت روزانه افزایش چند برابری نسبت به اسفندماه ۱۳۹۹ داشته است که این موضوع یکی از دلایل اصلی نگرانی حوزه درمان استان است، چرا که افزایش تعداد مراجعات روزانه خبر از وضعیت بحرانی شیوع کرونا در منطقه دارد.

error: Content is protected !!