عوارض قرص امپرازول | عوارض قرص امپرازول چیست؟

عوارض قرص امپرازول عوارض قرص امپرازول چیست

عوارض قرص امپرازول قرص امپرازول مخصوص درد معده می باشد ین روزها قرص امپرازول کاربرد فراوانی برای درمان زخم معده و سوزش سر معده دارد که بیشتر پزشکان آن را تجویز می کنند اما عوارض قرص امپرازول غیر قابل چشم پوشی است که در ادامه به عوارض قرص امپرازول پرداخته ایم

امپرازول از متداول ترین قرص هایی است که برای درمان درد معده و سوزش سر معده استفاده می گردد که توسط بسیاری از پزشکان توصیه می گردد اما عوارض قرص امپرازول غیر قابل چشم پوشی است که در زیر به آن ها اشاره شده است:


عوارض قرص امپرازول چیست؟


هر دارو به موازات اثرات درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته نیز شود. گرچه تمام این عوارض در یک فرد دیده نمی شود. در صورت بروز مزاحمت هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج خود مشورت نمایید:


ادرار کدر یا خون آلود، زخم یا درد مداوم در دهان، ادرار نمودن سخت و دردناک همراه با سوزش، خونریزی یا کبودی غیر عادی، خستگی یا ضعف غیر عادی، تکرر ادرار.


سایر عوارض جانبی دارو به مرور زمان و تطبیق بدن با دارو از بین می روند. در صورت ادامه یا بروز مزاحمت هر یک از عوارض زیر با پزشک مشورت نمایید:


درد شکم یا معده، درد سینه، یبوست، اسهال یا مدفوع آبکی، گیجی، نفخ، سر درد، درد عضله، تهوع، استفراغ، بثورات جلدی، خواب آلودگی و خستگی.


توصیه هایی مهم برای جلوگیری ازعوارض قرص امپرازول


قبل از مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک خود مشورت نمایید:


وجود هر گونه حساسیت به رزاپرازول، غذاها، رنگ ‎ها و مواد محافظ.


مصرف هر نوع دارو با نسخه و یا بدون نسخه همراه این دارو.


در صورت ابتلاء به هر نوع بیماری از جمله بیماری های کبدی، قلبی، خونی و آسم.


در صورت حاملگی و شیردهی


به منظور پرهیز از ناسازگاری دارویی در صورت استفاده از هر نوع داروی دیگر پزشک معالج خود را مطلع سازید

error: Content is protected !!