فاصله‌گیری از پروتکل‌های کرونایی سوادکوه را بحرانی خواهد کرد

دکتر نصرالله رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا قرمز شدن وضعیت کرونایی سوادکوه را ناشی از رفتارهای خطرناک و فاصله گیری از پروتکل ها دانست و افزود: متاسفانه تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان این شهرستان همچنان روند افزایشی را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه کرونا آسیب های جدی بر سلامت و معیشت مردم وارد می کند، گفت: در همین راستا از مردم می خواهیم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری نکنند و نسبت به آسیب‌های جدی این ویروس توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سوادکوه آسیب ها را محدودیت توانمندی کادر درمان، افزایش میزان مرگ و میر، تعطیلی مشاغل، فشار اقتصادی به معیشت خانواده ها، پرشدن ظرفیت بیمارستان ها و هزینه بالا درمان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از ناقلین بدون علامت هستند و ممکن است که به دیگران انتقال دهند، ادامه داد: ممکن است فرد بدون علامت بی آنکه اطلاع داشته باشد ویروس را به دیگران انتقال دهد بنابراین از مردم می خواهیم تا نسبت به شست و شوی مکرر دست ها اقدام و از دست زدن به چشم و بینی خودداری کنند.

دکتر رشیدی با اعلام اینکه عادی انگاری، دورهمی ایام عید و حضور مسافران علت‌های تغییر رنگ کرونایی در سطح این شهرستان بوده است، بیان کرد: در سال گذشته در ایام عید ورود مسافر ممنوع بود اما امسال شاهد حضور مسافر بوده ایم که این مساله مزید بر علت شده است.

کاهش میزان رعایت پروتکل بهداشتی

فرماندار شهرستان سوادکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه با کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان براساس رنگ بندی در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت.

عین الله طالبی با بیان اینکه تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح این شهرستان در حال انجام شدن است، گفت: طبق ابلاغیه محدودیت های کرونایی در این شهرستان، فعالیت گروه شغلی ۲ و ۳ و ۴ طبق رنگ بندی ممنوع و تنها گروه شغلی یک حق فعالیت دارند.

وی در پایان با اعلام اینکه از اصناف و بازاریان توقع داریم تا همچون گذشته ابلاغیه ستاد ملی کرونا را رعایت کنند، گفت: همچنین اصناف و بازاریان در ارائه خدمات به مشتریان بدون ماسک خودداری کنند.

error: Content is protected !!