فتاح: بنیاد مستضعفان ۴۱ مرکز جامع سلامت ساخته است

سیدپرویز فتاح روز سه‌شنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه در شرقی ترین قسمت گلستان باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: چهل و یکمین مرکز جامع سلامت و بیمارستان بزرگ آبادان که توسط بنیاد مستضعفان درحال ساخت است، به‌زودی تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

وی، ساخت بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مراوه‌تپه را از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان دانست و افزود: ساخت این مرکز درمانی در راستای برنامه‌های محرومیت زدایی این نهاد انقلابی و طی توافقی که با وزارت بهداشت صورت گرفت و مطابق نقشه و تایید این وزارت‌خانه در کوتاهترین زمان و با استاندارد بالا ساخته شد.

فتاح اضافه کرد: بیمارستان مراوه‌تپه با هزینه تقریبی ۸۰۰ میلیارد ریال ساخته شده از مراکز درمانی مجهز کشور است ضمن اینکه تجهیز این بیمارستان برعهده وزارت بهداشت بوده و بنیاد در این بخش یک دستگاه اکسیژن ساز نیز تقدیم مردم این منطقه کمتر توسعه یافته کرد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین گفت که بخش هایی از بیمارستان مراوه‌تپه چندی پیش به بهره‌برداری رسید که طبق اخبار رسیده افتتاح این مرکز درمانی باعث کاهش آمار مراجعه برای درمان از این منطقه به مرکز و سایر شهرهای استان گلستان شده است.

وی افزود: بنیاد مستضعفان در دوران کرونا نیز همکاری قابل توجهی با وزارت بهداشت داشته و از هیچ تلاشی برای تامین تجهیزات پزشکی مانند آمبولانس و اکسیژن ساز و سایر خدمات کوتاهی نکرده است.

استاندار گلستان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان این استان انجام شده که هم اکنون هفت بیمارستان در برخی شهرهای این استان شمالی در دست ساخت است که امیدواریم تعدادی از آن‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

هادی حق شناس افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تخت جدید بیمارستانی توسط وزارت بهداشت در گلستان درحال ساخت است که با بهره‌برداری از آنها، تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان از میانگین کشوری بیشتر خواهد شد.

بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی شهرستان کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان امروز سه‌شنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار گلستان و مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

برای عملیات اجرایی ساخت بیمارستان علوی مراوه‌تپه با زیربنای ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع ۸۸۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه افزود: ساخت این بیمارستان از سال  ۹۶ آغاز شده بود و برای تجهیز بخش‌های مختلف آن نیز تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان هزینه شد.

منصور خوجملی اضافه کرد: بیمارستان علوی مراوه‌تپه دارای بخش‌های مختلف از جمله درمانگاه تخصصی داخلی و اطفال، زنان و زایمان، زایشگاه، ۲ اتاق عمل تخصصی، یک اتاق عمل سرپایی، دیالیز، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو است که تعدادی از این بخش‌ها چهارم خرداد امسال با حضور ۱۰ پزشک عمومی و چند پزشک متخصص راه‌اندازی و پذیرش بیمار درآن آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی مراوه‌تپه به دستگاه اکسیژن‌ساز نیز مجهز است، ادامه داد: با بهره‌بردای این بیمارستان، علاوه بر جمعیت تقریبی ۷۰ هزار نفری این شهرستان مرزی، برخی اهالی بخش داشلی برون گنبدکاووس و روستاهای شهرستان کلاله هم می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

error: Content is protected !!