فرماندار: ۱۴ مرکز تزریق واکسن کرونا در چابهار پیش‌بینی شده است

رحمدل بامری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن کوو ایران برکت در سطح جهانی مورد تایید بوده و مقام معظم رهبری آن را استفاده کرده‌اند لذا همه مردم این واکسن را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

وی بیان کرد: قشرهای مختلف مردم برای مراعات حال همدیگر از تجمع غیرضروری، شرکت در مراسم عروسی و عزا و رفت و آمدها خودداری کنند تا سلامت عزیزان خود را تضمین و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.

بامری افزود: بیشترین سختگیری و محدودیت‌ها در تعطیلی بازار، تعطیلی نمازهای جمعه و جلسات و تجمعات غیرضروری بوده که به نحو مطلوب انجام شده است.

فرماندار چابهار با بیان اینکه وزیر بهداشت در سفر به چابهار قول داده‌ تمامی افراد در سنین مختلف به دلیل شیوع کرونا دلتا واکسینه شوند، خاطرنشان کرد: کرونا جهش یافته جدید سن و سال نمی‌شناسد و حتی نوزادان را نیز مبتلا و به کام مرگ می‌کشاند.

وی از همراهی شورای تامین، شورای اداری، مردم، روحانیان و سایر قشرها و به ویژه بازاریان در اجرای محدودیتهای کرونایی قدردانی کرد و گفت: هنوز بیشتر بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی و گردشگری تعطیل است.

او با اشاره به اینکه در طول یک سال اخیر بازارهای شهر و مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار تعطیل شده و خسارت سنگینی به کسب و کار آنها وارد شده است گفت: موج جدید در حالی شهرستان چابهار را در بر گرفته که گونه کرونا دلتا حوزه جنوب شرق استان به ویژه شهرستان چابهار را کاملا درگیر کرده است.

بامری گفت: طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان، علائم این گونه جدید مانند سرما خوردگی شامل سردرد و آبریزش بینی است که ‌پس از ۴۸ ساعت تشدید می‌شود که باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

هفته گذشته ۶ مرکز تزریق واکسن کرونا با همکاری سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و فرمانداری در سطح شهرستان چابهار راه‌اندازی شد.

error: Content is protected !!