فهرست خبرنگاران سمنان جهت واکسیناسیون به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد

فرشید فلاح شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایتی برای ثبت نام واکسیناسیون خبرنگاران تعیین کرد و روسای خبرگزاری‌ها موظف به ثبت نام نیروهای کاری خود در این سامانه شدند.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار خبرنگار کشور در این سامانه ثبت نام شدند افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا خبرنگاران استان را تفکیک و اعلام‌کند اما این کار به دلیل حجم بالای اسامی امکان نداشت و قطعا تعدادی از خبرنگاران در این فهرست نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای اعلام کرد با عنایت به آغار واکسیناسیون خبرنگاران، هرچه سریعتر نسبت به تعامل با دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای تعیین محل و زمان واکسیناسیون خبرنگاران فقط بر اساس ارائه کارت ملی اقدام شود.

فلاح گفت: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در نامه‌ خود آورده است: “بر اساس برخی اخبار مبنی بر تهیه لیست جداگانه و ارائه به دانشگاه علوم پزشکی، تبعات این کار با این معاونت نیست” یعنی بر اساس این نامه، این اداره کل اجازه تهیه فهرست جدا و ارائه به علوم پزشکی را ندارد.

فلاح گفت: طی نامه‌ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به علوم پزشکی استان سمنان اعلام شد که فایل وزارت فرهنگ و ارشاد حاوی نام خبرنگاران به صورت خودکار در سامانه سیب قرار می‌گیرد و نیازی به تفکیک استانی نیست و تنها کسانی ک جا ماندند می‌توانند در فهرست جداگانه قرار بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: گروه پنج نفره فهرست خبرنگاران جامانده از سایت وزارتخانه را تهیه کردند و به علوم پزشکی فرستادند اما  اولویت با فهرست وزارتخانه است.

خبرنگاران جزو اولویت سوم در فهرست گروه‌های واکسیناسیون کرونا در کشور قرار دارند. 

error: Content is protected !!