فواید عصاره آلوئه ورا برای سلامت مو و پوست سر

فواید عصاره آلوئه ورا برای مو و پوست سر تنها بخشی از فواید سلامت جالب توجه این گیاه هستند. پرورش آلوئه ورا در خانه نیز امکان پذیر است، از این رو می توانید همواره به عصاره و ژل تازه این گیاه دسترسی داشته باشید و به شیوه ای طبیعی و ارگانیک از مو و پوست خود مراقبت کنید.

فواید عصاره آلوئه ورا برای سلامت مو و پوست سر

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ارگانیک فکتس“، آلوئه ورا فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند که از کاهش سطوح قند خون تا کاهش چین و چروک های پوست را شامل می شوند. همچنین، نباید از خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی این گیاه غافل شد. اما چرا باید از عصاره آلوئه ورا برای موی خود استفاده کنید؟ در ادامه با برخی فواید این ماده برای مو، پوست سر و سلامت کلی بدن بیشتر آشنا می شویم.

تقویت سلامت پوست سر

سلامت پوست سر عاملی کلیدی در ظاهر سالم و زیبای موی سر است. به واسطه عوامل متعدد درونی و بیرونی، پوست سر می تواند خشکی، شوره، جوش ها و شرایط دیگر را تجربه کند. آلوئه ورا به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگر می تواند برای مقابله با این قبیل شرایط استفاده شود.

تقویت رشد مو

با تقویت سلامت پوست سر، عصاره آلوئه ورا می تواند رشد سالم مو را نیز تشویق کند. این مساله به ویژه اگر با مشکلات رویش مو ناشی از آلودگی یا انباشت مواد شیمیایی مواجه هستید می تواند مفید باشد. جوان سازی و تقویت سلامت پوست سر به رشد سالم‌تر مو نیز منجر خواهد شد.

پیشگیری از ریزش مو

عصاره آلوئه ورا نه تنها می تواند رشد سالم مو را تقویت کند، بلکه در حفظ مو و پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. آلوئه ورا به حفظ رطوبت مو و پوست سر کمک می کند.

حفظ سطح متعادل pH

آلوئه ورا به حفظ pH در محدوده ۴٫۵ کمک می کند. وضعیت سالم pH برای مو و پوست سر ۵٫۵ است، در شرایطی که برای ساقه مو ۳٫۶ است. با توجه به قرارگیری در بین این دو محدوده، آلوئه ورا می تواند تعادل سالم pH را حفظ کند.

کمک به گذار طبیعی مو

آلوئه ورا ممکن است رسوبات سلول های مرده پوست و سبوم (چربی پوست) را از بین ببرد که فضا را برای سلول های پوست جدید و رشد موی سالم‌تر فراهم می کند.

محصولی طبیعی

عصاره یا ژل آلوئه ورا محصولی کاملا طبیعی است. نه تنها مصرف خوراکی آن بی خطر است، بلکه فواید مختلفی نیز ارائه می کند. با در نظر گرفتن این مساله، استفاده موضعی از آلوئه ورا برای بهبود و تقویت سلامت پوست و مو نیز بسیار امن است. در شرایطی که محصولات بسته بندی شده آلوئه ورا در بازار وجود دارند، شما همواره می توانید از برگ های طبیعی آلوئه ورا در خانه استفاده کنید.

پاکسازی و تصفیه

در کتابی درباره درمان های گیاهی یونانی در گذشته های دور، به این نکته اشاره شده است که مصرف آلوئه ورا اثر پاک کننده برای معده دارد. همچنین، این محصول برای تسکین یبوست نیز مفید است، از این رو، گزینه ای مفید برای سمزدایی بدن در نظر گرفته می شود. از پیامدهای مثبت سمزدایی می توان به شرایط بهتر پوست و مو اشاره کرد.

محافظت از پوست و پوست سر

استفاده موضعی و همچنین مصرف خوراکی عصاره آلوئه ورا می تواند برای پوست، از جمله پوست سر مفید باشد. در اوایل دهه ۱۷۰۰ کشف شد که آلوئه ورا برای درمان بیماری ها و جراحات پوستی مفید است. افزون بر این، آلوئه ورا اثر آرام بخش دارد و به عنوان یک سفت کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می کنند. گفته شده است که آلوئه ورا به بهبود آکنه و چین و چروک های پوست نیز کمک می کند.

فواید عصاره آلوئه ورا برای سلامت مو و پوست سر

چگونه از آلوئه ورا برای مو استفاده کنیم؟

شما می توانید عصاره آلوئه ورا به روش های مختلف و با توجه به نیازهای خود به روتین خودمراقبتی خود اضافه کنید.

درمان پیش از شستشو

عصاره یا ژل آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای پیش شستشوی مو است. حدود نیم ساعت پیش از زمانی که قصد دارید موی خود را بشویید، ریشه های مو و اندکی از ساقه مو را به آرامی با عصاره آلوئه ورا ماساژ دهید. این می تواند به عنوان یک عامل محافظ و همچنین روتین درمان برای خشکی پوست سر و شوره سر استفاده شود. زمانی که از این روش استفاده می کنید، می توانید موی خود را بدون استفاده از شامپو و تنها با آب نیز شستشو دهید.

محصول زیبایی

عصاره آلوئه ورا را به راحتی می توانید به عنوان یک ژل حالت دهنده استفاده کنید. این گزینه ای فوق العاده است زیرا می توانید از ژل های تجاری حاوی مواد شیمیایی مختلف که می توانند به ساختار شیمیایی مو آسیب برسانند، پرهیز کنید. عصاره آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای افرادی با موهای فرفری و موجدار نیز است.

نرم کننده

عصاره آلوئه ورا به عنوان یک نرم کننده نیز قابل استفاده است. برای استفاده در این زمینه، عصاره آلوئه ورا را با مقداری آبلیمو ترکیب کنید. پس از شستشوی سر با شامپو و آبکشی، از این ترکیب استفاده کرده و پس از گذشت چهار تا پنج دقیقه موی خود را با آب بشویید.

ماده افزودنی

عصاره آلوئه ورا یک ماده افزودنی سالم به شامپو و نرم کننده ای است که به طور منظم استفاده می کنید. اگر دارای پوست سر حساس و موی نازک هستید، این روش را امتحان کنید. عصاره آلوئه ورا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در برخی از شامپوها و نرم کننده ها نیز استفاده می شود.

ماسک مو

ماسک های مو گزینه ای تغذیه کننده هستند. شما می توانید از موادی مانند آلوئه ورا، تخم مرغ، سرکه سیب، ماست، دانه های شنبلیله، و روغن هایی مانند روغن نارگیل برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. با توجه به ترکیب استفاده شده، ماسک های مو می توانند فواید مختلفی ارائه کنند.

اسپری نرم کننده

شما می توانید با ترکیب عصاره آلوئه ورا با آب و روغن نارگیل یا روغن زیتون یک نرم کننده موی دست ساز تهیه کرده و با ریختن آن در یک بطری اسپری حتی در حال حرکت نیز از آن استفاده کنید.

نوشیدن

برای تقویت مو و پوست سر خود استفاده موضعی از عصاره آلوئه ورا تنها گزینه موجود نیست و خوردن آن نیز می تواند مفید باشد. با مصرف مقدار کمی عصاره آلوئه ورا هنگام صبح آغاز کرده و به تدریج با توجه به نیازهای خود میزان مصرف را تنظیم کنید.

چگونه عصاره آلوئه ورا را برای مو آماده کنیم؟

اگر به برگ آلوئه ورای تازه دسترسی ندارید، محصولات بسته بندی شده مختلفی برای خرید در بازار وجود دارند. با این وجود، بهترین گزینه استفاده از برگ تازه آلوئه ورا است.

عصاره آلوئه ورا برای مو

مواد تشکیل دهنده:

یک برگ آلوئه ورا

دستورالعمل:

برای تهیه عصاره، از یک برگ گیاه آلوئه ورا استفاده کنید.

اگر آن را از گیاه جدا کرده اید به خوبی شسته و از سمت صاف پوست برگ را بکنید.

درون برگ ژلی شفاف، سفید و چسبنده وجود دارد. ژل را در یک ظرف بریزید.

تکه های ژل همانند توده هایی چسبنده به نظر می رسند. شما می توانید آن را به صورت دستی یا با کمک یک دستگاه مخلوط کن هم بزنید تا یکدست شود.

اگر قصد استفاده در آینده را دارید، عصاره آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید، اما استفاده از آن به صورت تازه توصیه شده است.

error: Content is protected !!