فوت ۲ نفر بر اثر آنفلوآنزا در کرمانشاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه آنفلونزای در استان کرمانشاه از نوع انسانی است گفت: دو شهروند کرمانشاهی براثر آنفلونزا فوت کردند.

ابراهیم شکیبا در گفت‎وگو با تسنیم اظهار داشت: دو مورد فوتی در اثر بیماری آنفلوآنزا در استان به ثبت رسیده است که این افراد دچار بیماری‌های قلبی و نارسایی کلیه بودند و در اثر مراجعه نکردن به پزشک فوت کرده‎اند.

وی با بیان اینکه آنفلونزا به صورت نوع خوکی و فوق حاد پرندگان در کرمانشاه، صحت ندارد عنوان کرد: با شروع فصل سرما و تغییرات دمایی، امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر از فصل گرم می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تب، بدن‌درد، سردرد و سرفه از نشانه‌های اصلی بیماری انفلوآنزا است که علائم این بیماری مانند سرماخوردگی اما شدیدتر بوده و فرد مبتلا به این بیماری باید به پزشک مراجعه کند.

وی عنوان کرد: طول درمان آنفلوانزای انسانی حدود یک هفته است که فرد در این مدت باید استراحت کند و مایعات فراوان بنوشد و همچنین برای پیشگیری از انتقال این بیماری به دیگران بیمار هنگام سرفه و عطسه باید جلوی دهان خود را بگیرد و دستمال‌ها را در پلاستیک‌ها در بسته معدوم کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تأکید کرد: از تمام مردم تقاضا داریم با توجه به اینکه روند سرد شدن هوا فرا رسیده است نکات بهداشتی را به ویژه برای در امان ماندن از بیماری‌های ویروسی رعایت کنند.

شکیبا شست‌وشوی مرتب دست‌ها و خودداری کردن از تماس دست با چشم و بینی را برای پیشگیری از ویروس آنفلوآنزا مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: منشأ بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی ویروسی است و از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود.

error: Content is protected !!