قرص متروماکس | قرص متروماکس ۲۵۰ برای چیست؟

قرص متروماکس قرص متروماکس 250 برای چیست

قرص متروماکس یکی از روش های جا افتاده برای درمان عفونت های باکتریایی, مصرف قرص متروماکس می باشد در این مقاله به سوالاتی از قبیل اینکه متروماکس چیست و موارد مصرف و عوارض آن چیست و پاسخ داده شده است

قرص متروماکس چیست؟


از لحاظ علمی قرص متروماکس (METRONIDAZOLE) یک داروی موثر است که برای درمان بعضی از عفونت ها مصرف می شود.گروهی از آنتی بیوتیک ها هستند که به نیتروایمیدازول مشهور هستند و متروماکس نیز به این گروه تعلق دارد.شاید برایتان جالب باشد که متروماکس فقط بر روی عفونت های باکتریایی و تک یاختگان اثر دارد و بر روی عفونت های ویروسی بی تاثیر است.اگر بیش از حد و غیر اصولی از متروماکس استفاده کنیم کترایی اش کم می شود.



قرص متروماکس برای چیست؟


قرص متروماکس برای از بین بردن باکتری ها و میکروارگانیسم ها که باعث عفونت در دستگاه تولید مثل، دستگاه گوارش، پوست، واژن و سایر قسمت های بدن هستند، تجویز و مصرف می شود و اگر درست و اصولی مصرف شود بسیار مفید و موثر خواهد بود.بسیاری از دکترها قرص متروماکس را همراه با داروهای ضد زخم برای درمان زخم معده تجویز می نمایند.



نحوه مصرف قرص متروماکس چگونه است؟


متروماکس را می توان با وعده های اصلی غذا یا مقداری خوراکی مصرف کرد تا معده را ناراحت نکند. بهتر است این دارو طی شبانه روز در نوبت هایی با فواصل یکسان مصرف شود تا سطح دارو در خون ثابت باقی بماند. اگر قراراست روزی ۴ نوبت متروماکس مصرف کنید،


هر ۶ ساعت (مثلاً ۱۲ ظهر، ۶ عصر، ۱۲ شب ، و ۶ صبح ). اگر این با برنامه کاری یا خواب شما تداخل دارد، برای تعیین یک برنامه مناسب تر از پزشکتان کمک بخواهید. مهم است که دارو سر وقت و به طور کامل مصرف شود، حتی اگر احساس بهبودی دارید.


اگر پیش از اتمام دارو، مصرفش را قطع کنید، ممکن است علایمتان مجدداً عود کند. اگر یک نوبت را فراموش کردید، به مجردی که به یاد آوردید مصرفش کنید. البته اگر تقریباً موقع نوبت بعدی رسیده است ، به برنامه دارویی معمولتان بازگردید. مقدار دارو را دو برابر نکنید.د



عوارض جانبی قرص متروماکس چیست؟


سرگیجه


سردرد


اسهال


تهوع


استفراغ


معده درد


کاهش اشتها


یبوست


خشکی دهان


قرص متروماکس برای چیست


قرص متروماکس ۲۵۰


اگر دچار موارد فوق شدید حتما به دکتر مراجعه کنید



مصرف قرص متروماکس می تواند باعث سیاه شدن ادرار شود ولی مشکل زا نیست.پزشکان فقط به این دلیل قرص متروماکس را تجویز می کنند چون معتقدند که فواید این قرص برای بیمار بیش از ضرر هایش است.اکثرا این دارو مشکلی را در افراد ایجاد نمی کند.


اگر مشکلات زیر را پس از مصرف قرص متروماکس در شما به وجود آمد حتما پزشکتان را در جریان بگذارید


بی ثباتی، تشنج، تغییرات خلقی و ذهنی (همچون گیجی)، بی حسی و سوزن سوزن شدن دست ها و یا ادرار دردناک


اگر تغییراتی غیرمعمول ولی بسیار جدی، همچون درد چشم ها، سردرد شدید و مداوم، تغییرات ناگهانی در بینایی، خشکی و درد گردن، گلودرد، تب مزمن، خونریزی و کبودی غیرطبیعی، درد شدید شکم و تهوع و استفراغ مداوم و شدید برای شما اتفاق افتاد، سریعا پزشک خود را باخبر نمایید.استفاده بلند مدت می تواند برفک دهان و یا نوع جدیدی عفونت قارچی واژنی را بوجود بیاورد.اگر برفک دهان و یا ترشحات چرکی در واژن خود مشاهده نمودید، پزشکتان را در جریان گذارید.واکنش و حساسیت بسیار شدید و جدی به این دارو، غیرمعمول است اما اگر اتفاق افتاد سریعا با اورژانس تماس حاصل فرمایید.لیست ارائه شده، عوارض جانبی کامل این دارو نیست و در صورتیکه مشکل دیگری حس کردید با پزشکتان تماس حاصل نمایید.



اگر مصرف قرص متروماکس را فراموش کردید چکار باید کنید؟


در صورت فراموش کردید که سر ساعت قرص متروماکس را بخورید بلافاصله پس از یادآوری مصرف نمایید به شرطی که نوبت بعدی خوردن قرص نشده باشد.همه ی موارد در مورد داروهای دیگر را در مورد قرص متروماکس رعایت کنید و از رطوبت و گرما و دسترس کودکان دور نگه دارید.

error: Content is protected !!