قرنطینه هوشمند جایگزین محدودیت‌های کرونایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر امروز در نشست استانی ستاد کرونا کرمانشاه، اظهار کرد: امروز با حمایت ویژه رئیس جمهوری در ساخت و واردات واکسن یک جهاد و جنبش رخ داده است و به جایگاه خوبی در این مدت کوتاه رسیدیم.

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای جمعیت هدف و سرعت واکسیناسیون، ادامه داد: در کشور مشکل کمبود واکسن نداریم و در حال حاضر سرعت بخشیدن به واکسیناسیون مدنظر است، و معتقدیم حتی اگر یک روز زودتر تزریق واکسن انجام گیرد، یک روز جلو افتاده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجربه دفاع مقدس و مشارکت مردمی، تصریح کرد: متولیان امر واکسیناسیون در کرمانشاه واکسیناسیون عمومی را سرعت ببخشند و مردم هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس اخباری که اعلام شده امروز رکورد تزریق واکسن در جهان را به واسطه حضور مردم و مشارکت آنها شکستیم و این دستاوردی بزرگ برای جامعه درمانی کشور است.

عین الهی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که صبح امروز از مراکز تجمعی واکسیناسیون در کرمانشاه داشتیم دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به کار واکسیناسیون مردم داده شد و انتظار داریم تا ۱۰ روز آینده در کرمانشاه شاهد پایان یافتن واکسیناسیون عمومی باشیم تا هرچه زودتر مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری را کنترل کنیم.

وی با اشاره به نقش اساسی سبک زندگی و تغذیه در سلامت افراد، گفت: وظیفه اصلی وزارت بهداشت رسیدگی به بهداشت است که این روزها به واسطه این ویروس منحوس باید هرچه بیشتر به مقوله پیشگیری توجه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوشحالیم و با جدیت می‌شود تأیید کرد که دیگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز دانشگاه‌های تیپ ۲ نیست و جز دانشگاه‌های تیپ یک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، افزود: با اتمام واکسیناسیون باید محدودیت‌ها برداشته شود و قرنطینه هوشمند جایگزین محدودیت‌ها شود.

به گفته عین الهی، بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس اولویت و با اتمام واکسیناسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دعوت از نمایندگان استان‌ها برای ارائه طرح‌ها و درخواست‌های حوزه‌های انتخابیه شأن، یادآور شد: حل مشکلات و تجهیز مناطق محروم و حاشیه‌ای با اولویت محرومیت مناطق در دستور کار وزارت بهداشت است و در این خصوص نمایندگان مجلس نقش ویژه ای برای معرفی مشکلات دارند.

عین الهی به مرکزیت کرمانشاه در منطقه غرب اشاره کرد و افزود: اختصاص پایگاه هوایی برای رسیدگی درمانی در مناطق صعب العبور در استان کرمانشاه در اولویت است و باید اعتبارات و امکانات مورد نیاز این پایگاه بررسی شده و هرچه زودتر انجام گیرد.

error: Content is protected !!