لزوم تخصیص واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در این نامه خطاب به نمکی آورده است، با توجه به وضعیت حاد کرونا در استان کرمان و نیز پراکندگی اقلیمی و جمعیتی در این استان به ویژه در مناطق جنوب و شرقی که همجوار با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند، ۱۶ شهرستان استان کرمان از نظر شرایط کرونایی قرمز اعلام شده است.

وی در ادامه می‌افزاید: بر این اساس کرمان جزو نخستین استان‌ها به شمار می‌رود که با توجه به حاد شدن وضعیت کرونا و عدم تخصیص واکسن مورد نیاز این استان با کمبود تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی مواجه شده و ظرفیت تخت‌های موجود با به کارگیری همه امکانات در مواجهه با کرونا طی چند هفته اخیر با مشکل جدی مواجه شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی آورده است؛ بر این اساس و با توجه به آمار بالای ابتلاء به ویروس کرونا در کرمان، تعداد تخت موجود پاسخگوی جمعیت این استان نیست. لذا با عنایت به شرایط خاص استان کرمان و شیوع گسترده ویروس کرونا مطالبه به حق مردم کرمان تخصیص واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال در شرایط کنونی است.

پورابراهیمی می‌افزاید: در این خصوص با عنایت به مکاتبه استاندار کرمان علی زینی وند با جنابعالی مبنی بر تخصیص سهمیه واکسن به افراد بالای ۵۰ سال و از آنجا که سهمیه‌ای در این زمینه به استان کرمان اختصاص نیافته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص جنابعالی انتظار است، دستور فرمائید تا نسبت به تخصیص سهمیه واکسن مورد نیاز و همچنین تأمین منابع مالی و امکانات زیرساختی برای مراکز تزریق واکسن و نیز تجهیزات درمانی استان کرمان اقدام لازم انجام شود.

error: Content is protected !!