لزوم توجه جدی شهروندان به توصیه ها/ کرونا در گیلان فعال است

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود اقدامات و تلاش‌های انجام شده همچنان آمار بستری‌های کرونایی بالا است، اظهار کرد: البته روند ابتلاء و بستری‌های کاهشی است اما به اندازه‌ای که بتوان به بهبود شرایط امیدوار بود.

حیدرزاده ادامه داد: هم اکنون هزار و ۹۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند

وی با تأکید بر اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و عدم حضور در دورهمی ها همچنان باید از سوی شهروندان رعایت شود، گفت: متأسفانه تعداد بستری‌های روزانه در گیلان سه رقمی است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند، گفت: متأسفانه حال ۲۸۲ بیمار بد بوده و در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۹۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۲۷ نفر طی شبانه روز گذشته به این بخش منتقل شده‌اند

حیدرزاده به فوت ۳۲ بیمار کرونایی دیگر در استان گیلان طی شبانه روز گذشته اشاره و اضافه کرد: بررسی آمارها نشان دهنده فعالیت کرونا دلتا در استان گیلان است و شهروندان برای جلوگیری از ابتلاء به این ویروس باید به صورت جدی توصیه‌ها را رعایت کنند.

error: Content is protected !!