لِوِبِل تزریقی برای کنترل حمله‌های حاد تشنج

داروی ضدصرع تزریقی نسل جدید  توسط کوبل دارو ارائه شد؛

پس از قرص و شربت لِوِبِل (Levebel، با نام علمی Levetiracetam)، هم‌اکنون فرم تزریقی این دارو نیز توسط کوبل دارو در دسترس بیماران مبتلا به صرع قرار گرفت.

لِوِبِل (Levebel) تزریقی برای بحران صرعی یا «استاتوس اپیلپتیکوس» در مبتلایان به صرع و تشنج‌هایی که به دنبال ضربه‌های مغزی، تومورهای مغزی، سکته مغزی و خونریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتند، انتخابی موثر می باشد.

 بیماران مبتلا به صرع در طول دوره بیماری خود ممکن است با بحران صرعی روبه‌رو ‌شوند، به این معنی که حمله صرع بسیار طولانی ‌گردد (بیش از پنج دقیقه) یا در فواصل زمانی کوتاه، مدام تکرار شود. در فاز حاد حمله صرع یا بحران صرعی، دارویی لازم است که علاوه بر اثربخشی بالا روی انواع حمله‌های صرع، با کمترین عوارض جانبی و کمترین تداخل دارویی همراه بوده و برای بیشتر بیماران قابل تحمل باشد. در این موقعیت، به‌کارگیری شکل خوراکی دارو، چالشی جدی برای کادر درمان محسوب می‌شود، بخصوص اگر بیمار هشیاری لازم را برای همکاری نداشته باشد. داروی لِوِبِل تزریقی به عنوان نسل جدید از داروهای ضد صرع و موثر بر انواع مختلف صرع، گزینه‌ای ایده‌آل برای تجویز توسط پزشکان معالج می باشد.

کوبل دارو از سال ۱۳۹۲ با تولید فرم های خوراکی داروی لِوِبِل (Levebel) گام موثری در حمایت از دسترسی بیماران ایرانی مبتلا به صرع به راهکارهای نوین درمانی در دنیا برداشته است و اکنون تولید فرم تزریقی داروی لوبل اقدام موثر دیگری در کمک به این بیماران خواهد بود. در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به انواع مختلف بیماری صرع هستند. انتخاب داروی موثر و تجویز دوز مناسب می‌تواند تشنج را در ٧٠ درصد افراد مبتلا به صرع به‌طور کامل کنترل کند، به‌طوری که بیمار هیچ حمله تشنجی را تجربه نکند.

 آرمان ما در گروه کوبل این است که با در دسترس قرار دادن راهکارهای نوین درمانی و نیز آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های علمی به پزشکان و بیماران، تجربه زندگی بدون تشنج را برای بیماران مبتلا به صرع فراهم نماییم.

لِوِبِل تزریقی تنها با نسخه پزشک قابل تهیه است و هم‌اکنون از طریق داروخانه‌های مرجع و بیمارستانی سراسر کشور در دسترس بیماران قرار دارد.

لِوِبِل (Levebel، با نام علمی Levetiracetam) یک داروی ضدصرع و سیع‌الطیف نسل سوم محسوب می‌شود که در درمان صرع کانونی یا فوکال (که در آن فقط ناحیه خاصی از مغز باعث ایجاد علائم صرع می‌شود) در بزرگسالان و کودکان بالای ۱ ماه استفاده می شود. همچنین، لِوِبِل در درمان صرع تونیک-کلونیک (توام با گرفتگی عضلات و لرزش) در بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال و در درمان صرع میوکلونیک (انقباض ناگهانی و شوک‌مانند عضلات) در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال نیز کاربرد دارد.

لِوِبِل (Levebel) با سایر داروهای ضدتشنج تداخل دارویی نداشته و عوارض جانبی بسیار محدودتری نسبت به دیگر داروهای ضدصرع دارد، لذا در مدیریت بهتر فاز حاد حمله های صرعی بسیار موثر و مفید می باشد.

لووتیراستام توسط اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و آژانس دارویی اروپا (EMA) برای این موارد مصرف به تایید رسیده است و یکی از پر مصرف ترین داروهای ضد صرع دنیا می باشد.

 لِوِبِل تزریقی از سازمان غذا و داروی ایران تاییدیه های لازم را دریافت کرده و از طریق کوبل دارو ارائه می‌شود.

کوبل دارو یکی از شرکتهای گروه دارویی کوبل است که از سالهای دور در زمینه واردات و نیز تولید تحت لیسانس دارو همکاریهای موفقی با کمپانی های معتبر بین المللی داشته است. در دهه گذشته این شرکت با تکیه بر این تجربیات، در زمینه تولید داروهای نوآورانه و با کیفیت با برند کوبل دارو و جلب اعتماد و رضایت پزشکان و بیماران دستاوردهای قابل توجهی داشته است که از آن جمله میتوان به تولید داروهای لوبل و یونیماید برای بیماران مبتلا به صرع و برخی داروهای دیگر برای درمان بیماریهای مزمن اشاره نمود.

گروه دارویی کوبل علاوه بر کوبل دارو شامل داروسازی دکتر عبیدی و شرکت آدوراطب می باشد.

error: Content is protected !!