محدودیت‌های مناطق قرمز کرونایی به چهار شهرستان استان سمنان بازگشت

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: قرارگرفتن چهار شهرستان بزرگ استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی موجب نگرانی است.

وی تاکید کرد: از هشت شهرستان استان سمنان ، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز ، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی است.‌

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، شهرستانهای سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ بندی قرمز و شهرستانهای سرخه ، مهدیشهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان آرادان در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت های کرونایی نیز بر اساس رنگ بندی جدید اعمال خواهد شد.

خجسته پور یادآور شد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۲ تا ۴ در شهرستانهای با وضعیت قرمز و فعالیت گروههای شغلی ۳ تا ۴ در شهرستانهای با وضعیت نارنجی و گروه شغلی ۴ در شهرستان آرادان با وضعیت زرد کرونایی ممنوع است و فعالیت گروههای مجاز شغلی نیز صرفا با رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

وی بیان کرد: برگزاری اینگونه فعالیت ها در تمام استان به صورت کامل تعطیل و همچنین فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ،  آموزشگاه های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز  صرفا به صورت مجازی امکان پذیر خواهد بود.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان افزود: منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح همچنان به قوت خود باقی است.

وی گفت: بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستانهای استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از شهرهای قرمز ونارنجی استان به کل کشور ممنوع و موجب اعمال قانون و جریمه می شود.

خجسته پور ادامه داد: خودروهای با پلاک شخصی متعلق به شهرهای زرد و آبی مجاز به تردد در شهرهای قرمز و نارنجی نیستند.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان از مردم استان خواست ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیرضروری در سطح شهرستانهای استان و استانهای دیگر، به هیچ وجه به شهرستانهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر نکنند و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا به صورت کامل همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، از ظهردوشنبه تا ظهر دیروز سه‌شنبه ۲۰ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند وبدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۹۵۲ نفر رسیده است و چهارده هزار و ۸۰۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

همچنین از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا ظهر دیروز،  ۱۹ هزار و ۷۵۶ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به چهارهزار و ۱۷۴ نفر رسید.

error: Content is protected !!