مخالف منع ترددهای شبانه در استان مرکزی هستم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان شاهد افزایش صعودی کرونا در استان مرکزی و کشور بوده‌ایم، گفت: ولی خوشبختانه با جدیت و پیگیری در اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا روند آمار مبتلایان به این بیماری نزولی بوده است.

وی ادامه داد: اصناف استان در اوج پیک کرونا در استان همکاری بسیار خوبی با ستاد کرونا استان داشته است، اصناف استان از درآمد حقه خود طی ۲ تا سه هفته گذشتند و اگر همکاری اصناف برای اجرای مصوبات ستاد کرونا در استان نبود، امروز شاهد کاهش نزولی آمار کرونا نبودیم.

استاندار مرکزی با ابراز رضایت از رعایت‌های دستورالعمل‌های بهداشتی در شب‌های قدر، نماز عید فطر توسط مردم استان مرکزی، تصریح کرد: امروز آخرین روز منع ترددهای بین استانی در استان مرکزی است و در ایام منع تردد نیروی انتظامی و فرمانداران استان به درستی ناظر بر این امر بوده‌اند.

آقازاده گفت: استان مرکزی با اینکه سومین استان کشور از لحاظ تردد بود اما رعایت دستورالعمل‌ها در روزهای گذشته، استان مرکزی را در شرایط مطلوبی از این نظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در هفته گذشته ۲۰ درصد آمار فوتی‌ها کرونا کاهش یافته است، اظهار کرد: حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد بستری‌های بیماری کرونا در استان نسبت به هفته‌های گذشته کمتر شده است ولی موارد ابتلاء به کرونا در استان با درصد کمتری در حال افزایش است.

استاندار مرکزی با مطلوب دانستن روند واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: روند طبیعی تزریق واکسن کرونا در استان مطلوب است و باید ظرفیت مراکز تزریق واکسن کرونا در استان بالا رود. هر زیرساختی برای محقق شدن این امر لازم است باید در اسرع وقت تأمین شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه فرمانداران استان مرکزی واکسیناسیون خودرویی را در دستور کار خود قرار دهند، عنوان کرد: با توجه به حجم واکسن‌های ورودی به استان مرکزی به همان اندازه استان باید ظرفیت تزریق واکسن بالا ببرد.

وی ادامه داد: ستادهای شهرستانی کرونا نظارت بر ترددهای به داخل استان را جدی بگیرند به ویژه ترددهای بین استان‌ها باید نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد. ما خیلی موافق نیستیم که ترددهای شبانه در این ساعت‌های اعلام شده صورت گیرد و بنده فکر نمی‌کنم ترددهای شبانه در افزایش بیماری کرونا مؤثر باشد ولی فرمانداران همچنان ترددهای بین استانی را کنترل و مدیریت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: دستگاه و ادارات استان تا پایان خردادماه جاری روزهای پنجشنبه باید تکالیفشان را به صورت دورکاری انجام داده و در بقیه نهادها و ادارات خدماتی از جمله بانک‌ها، نیروی انتظامی و مجموعه دادگستری در استان حضور کارمندان در روز پایانی هفته در محل کار الزامی است.

آقازاده در پایان بیان کرد: در رنگ‌بندی وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی برای کرونا، شهرهای تفرش و کمیجان از توابع این استان در ۲ روز اخیر با رنگ زرد نشان داده شده و در این استان هیچ شهرستانی وضعیت قرمز کرونا را ندارد و اغلب نقاط استان مشمول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط نارنجی هستند.

error: Content is protected !!