مراجعه‌کنندگان کرونایی خوزستان از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای خوزستان اظهار کرد: روز گذشته تعداد مراجعه به بیمارستان‌های این استان از ۱۰ هزار نفر گذشت و این در حالی است که یک ماه و نیم ماه قبل که تعداد مراجعه‌کنندگان، یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر بود.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی موارد بستری و افزایش ۵۴ درصدی موارد فوتی افزود: روز گذشته بستری‌های استان دو هزار و ۸۰۰ نفر شدند که بالاترین میزان بستری در دوره‌های مختلف کرونا بوده است؛ همچنین از این میان ۵۰۰ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه و ۱۰۴ نفر این توبه (متصل به دستگاه) هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جدی برای مهار موج فعلی افزایش بی‌شک واکسیناسیون است، تصریح کرد: یکی از علل تجمع امروز در مراکز واکسیناسیون نیز به خاطر ورود ۳۰ هزار واکسن بعد از اتمام چند روز قبل بود؛ استاندار خوزستان نیز امروز در جلسه ستاد ملی از رئیس‌جمهور درخواست افزایش اختصاص سهمیه واکسن به استان را داشت که با موافقت رئیس‌جمهور مواجه شدیم.

ابول نژادیان یادآور شد: حوزه علمیه امام خمینی نیز یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی فعال کرده که فعلاً دیگر مشکلی در زمینه تعداد مراکز تجمیعی وجود ندارد و فقط نیازمند ورود واکسن هستیم.

وی خبر داد: استاندار خوزستان با ستاد اجرایی فرمان امام هماهنگ کرده که تعداد ۵۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن به این استان می‌رسد و به نسبت جمعیت به میزان ۷۲ درصد در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، ۱۱ درصد آبادان، ۹ درصد دزفول و چهار درصد در شوشتر توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گلایه کرد: همچنان عدم ورود جدی بیمارستان‌های خصوصی استان در پذیرش بیماران کرونایی یکی از عمده مشکلات ما است که فردا آخرین جلسه اقناعی را برای آنها برگزار می‌شود چون در این شرایط واقعاً به تخت نیاز است و اگر این جلسه نتیجه نداد، اقدامات قضائی انجام خواهد شد.

ابول نژادیان بیان کرد: بیشترین آمار فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا به ترتیب در شهرهای دزفول، خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز و بهبهان است.

وی با اشاره به اینکه میانگین فوتی ۶۷ سال است، ادامه داد: در حال حاضر مشغول واکسیناسیون عمومی گروه سنی ۳۸ تا ۵۸ ساله و گروه‌های شغلی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، راهور و ناجا، زندانیان و کارکنان زندان‌ها، اساتید حوزه‌های علمیه، کارکنان بانک‌ها، حمل‌ونقل عمومی (ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی و درون‌شهری)، کارکنان دادگستری، دفاتر پیشخوان، کارکنان امور مالیاتی، نظام روان‌پزشکی و کارکنان دامپزشکی و نظام پزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: میانگین تزریق استان بالای ۸۰ سال ۸۶ درصد و آبادان ۵۲ درصد، دزفول ۷۰ و بهبهان ۸۰، شوشتر ۶۷ درصد است؛ همچنین سن ۷۵ تا ۷۹ در استان ۹۰ درصد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۹ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۸۵ درصد، ۶۰ تا ۶۴ سال ۷۳ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۶۵ درصد، ۵۰ تا ۵۴ سال ۶۶ درصد، ۴۵ تا ۴۹ سال ۴۶ درصد و ۴۰ تا ۴۴ سال نیز ۳۱ درصد است.

error: Content is protected !!