مراکز درمان سرپایی کرونا در سه شهرستان استان سمنان فعال شد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی عصر سه‌شنبه در آیین راه اندازی مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان گفت: با توجه به آغاز موج چهارم کرونا در کشور و به تبع آن در استان سمنان و با هدف کاهش فشار ناشی از افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی به بیماران کرونایی، فعالیت مراکز درمان سرپایی بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان کوثر سمنان، بیمارستان ولایت شهرستان دامغان و کلینیک تخصصی امام شهرستان گرمسار راه اندازی شد.

وی درباره اهداف و چشم‌انداز فعالیت این مراکز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، افزود: بیماران سرپایی مبتلا به کرونا می توانند با آرامش خاطر بیشتر و به صورت سرپایی با مراجعه به این مراکز، خدمات دارویی و تزریقی احتمالی خود را دریافت و بدون بستری در بخش‌های کرونا، با آرامش بیشتر روند درمان خود را ادامه دهند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه همچنان مهمترین رویکرد در مواجهه با کرونا، اقدامات پیشگیرانه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، خاطر نشان کرد: رعایت اصول بهداشت فردی از جمله استفاده مداوم از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست ها با آب و صابون و همچنین پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیرضروری و ماندن در خانه، مهمترین نقش را در مدیریت و کنترل کرونا با قطع زنجیره شیوع این ویروس است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۲۴ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۹۱ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۵ هزار و ۵۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۴ هزار و ۷۶۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۱۳۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

error: Content is protected !!