مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ تجمیع می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی اجرای پروژه تجمیع مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ با حضور ریاست و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این جلسه ضمن تاکید بر تسریع انجام کار عنوان کرد: این پروژه با نگاه بهرورانه باید عملیاتی شود تا بتوانیم خدمات سلامت با کمیت و کیفیت بالا به مردم ارائه دهیم.

مهناز السادات حسینی مدیر حوادث و فوریت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه این جلسه بیان کرد: بنا به ابلاغ کشوری مبنی بر تجمیع مراکز پیام اورژانس، این پروژه باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی اظهار کرد: این برنامه به منظور افزایش بهره وری، صرفه جویی اقتصادی و بهینه سازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی گفت: ادغام مراکز پیام نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌های موجود است که البته با سیاست گذاری ریاست و معاون درمان دانشگاه این پروژه در مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تجمیع مراکز پیام از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان شهریار استفاده شده است که امیدوارم با اجرای این برنامه بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم تحت پوشش دانشگاه باشیم و بیشترین نفع را به آنها برسانیم.

مدیر حوادث و فوریت‌های بیمارستانی دانشگاه با بیان این نکته که میزان مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در زمان کووید ۱۹ سه برابر شده است، افزود: ماهیانه به طور میانگین بالغ بر ۱۶ هزار تماس توسط مرکز پیام دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: همکاران ما در بازه زمانی استاندارد و در کمتر از ۸ دقیقه بعد از تماس، آمبولانس را به محل اعزام و بیماران را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

error: Content is protected !!