مراکز پیشرفته قلب در شهرهای پرجمعیت کشور راه‌اندازی می‌شود

 به گزارش ایرنا ، دکتر قاسم جان‌بابایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بخش قلب بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل افزود : در حال حاضر بیش از یکصد مرکز درمانی پیشرفته قلب و عروق در بیمارستان های خصوصی و دولتی سراسر کشور فعال است و به بیماران این بخش خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه همه مراکز استان ها از مرکز درمانی قلب پیشرفته برخوردار هستند ، گفت : با توجه به اینکه بیشتر استان های کشور پهناور و فاصله شهرها در آن زیاد است ، لازم است که در همه شهرهای پرجمعیت این مراکز ساخته و راه اندازی شود.

معاون وزیر بهداشت شایع ترین راه درمان بیماری قلبی را آنژیوگرافی و تخلیه بموقع  لخته خون دانست و افزود : در همین راستا در بسیاری از شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ، مراکز درمانی قلب پیشرفته با قابلیت آنژیو گرافی راه اندازی شده است.

وی افزود : خوشبختانه در استان مازندران ما پیش از این در شهر ساری در بیمارستان دولتی و خصوصی، قائمشهر در بیمارستان تامین اجتماعی و بابل در بیمارستان دولتی دارای بخش قلب پیشرفته بودیم که امروز با افتتاح بخش قلب در آمل شهرهای مناطق غربی نیز می توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

جان بابایی از آمل به عنوان پرترددترین دروازه ورودی به مازندران از پایتخت نام برد و گفت : نیاز بود بخش قلب در این شهرستان راه اندازی شود تا برای درمان بیماران و حادثه دیدگانی که دچار مشکل قلبی می شوند ، اقدامات درمانی بدون اتلاف وقت و بموقع انجام شود.

وی علت تاخیر در بهره برداری از بخش قلب آمل را تامین کادر درمانی مورد نیاز و نیروی انسانی این بخش دانست و افزود که وضعیت حاد کرونایی شهرستان آمل هم مزید بر علت شده بود.

راه‌اندازی مرکز سرطان و مرکز تخصصی زنان و زایمان در آمل  

معاون وزیر بهداشت همچنین از اجرای ۲ طرح درمانی دیگر در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان آمل خبر داد و گفت : قسمتی از  مرکز سرطان و بخش شیمی درمانی در ساختمان جدید بیمارستان امام علی راه اندازی شده است و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال احداث بخش رادیوتراپی و پرتو درمانی است که یکی از درمان های اساسی سرطان محسوب می شود.

وی افزود : ساختمان این بخش در حال ساخت می باشد و وزارت بهداشت نیز متعهد شده است پس از اتمام ساخت دستگاه های آن را تامین کند .

جان بابایی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر احداث این بخش به پایان برسد تا شهروندان آملی و شهرهای اطراف بتوانند در این مرکز خدمات جامع سرطان را دریافت کنند.

بیماران سرطانی شهرهای مرکز مازندران برای دریافت خدمات رادیوترپی و شیمی درمانی باید به شهرستان بابلسر مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت همچنین از راه اندازی بزرگ ترین مرکز زنان و نوزادان در بیمارستان امام علی آمل خبر داد و گفت : این پروژه سال ها در حال انجام می باشد و هم اکنون نیز دانشگاه مشغول تکمیل آن است که با بهره برداری از آن ۱۶ اتاق مجزا برای زایمان در نظر گرفته شده است که خانوارده فرد می توانند در هنگام عمل زاینان طبیعی و گاها جراحی  حضور داشته باشند.

وی افزود : همچنین در این قسمت یک مرکز بخش مراقبت ویژه  ( ان ای سی یو) نیز برای نوزادان تازه به دنیا آمده در نظر گرفته شده است که مشکل غرب استان را نیز برطرف می کند.

صبح امروز بخش قلب بیمارستان امام خمینی آمل با حضور دکتر جان بابایی با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

error: Content is protected !!