مرکز درمانی مسیح‌ دانشوری به مگا بیمارستان تبدیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در مراسم افتتاح بخش آنکولوژی ساختمان امام حسن مجتبی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: افزودن ۳۷۷ تخت در ۱۲ طبقه، فرآیندی است که شرایط متفاوت هویتی برای بیمارستان مسیح دانشوری رقم می‌زند و این مرکز را به یک مگابیمارستان تبدیل خواهد کرد.

وی، شتاب مؤثر و سرعت این پروژه را رکوردی استثنایی خواند و افزود: پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی این ساختمان در عرض ۱۲ ماه، به خصوص در بیمارستانی که نقطه کانونی پذیرش بیماران کرونایی بود، اقدامی ارزنده است.

زالی تصریح کرد: جنبه هی مهم خدماتی در بیمارستان مسیح دانشوری به صورت به هم پیوسته و در هم تنیده دیده می‌شود. این بیمارستان در کنار درمان، قطب مهمی در عرصه آموزش و پژوهش محسوب می‌شود و در این حوزه بسیار سرآمد و متعالی است. همچنین نگاه چندوجهی حاکم در این مرکز، آن را به اسوه عملی و الگوی قابل عرضه به ویژه در حوزه بیماری‌های تنفسی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان مسیح دانشوری در دوران کرونا بیش از پیش در عرصه ملی و بین المللی به شهرت رسید، افزود: این بیمارستان به مدد تیم بهداشت و درمان کشور از روزهای آغازین بحران در خط مقدم و از پیش قراولان مقابله با همه گیری بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از بهبود قطعی ۸۵ درصد بیماران کرونایی بستری در طول این یک سال در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و گفت: علاوه بر تعداد بالای مراجعین و بیماران بستری در بخش‌های کرونایی، در خیز چهارم بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۷۳ بیمار به صورت سرپایی موقت و ۲ هزار بیمار بستری موقت از خدمات این بیمارستان بهره گرفته‌اند. علاوه بر این در طول یک سال اخیر بالغ بر ۳۷ هزار مراجعه کننده و ۸ هزار بیمار بستری غیر کرونایی از خدمات بیمارستان مسیح دانشوری استفاده کرده‌اند.

زالی ادامه داد: بیمارستان مسیح دانشوری در حوزه پژوهش هم با چهره ممتاز بین المللی، یکی از کانون‌های پرنشاط تحقیقاتی است، به طوری که ۶۸ کارآزمایی بالینی در این مرکز کلید خورده است.

error: Content is protected !!