مرگ ۵۷ نفر بر اثر کرونا در اردبیل/۵۰۵ نفر راهی بیمارستان شدند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد کاهش تعداد بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده ایم اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز قدرت انتقال این ویروس بالاست احتمال اوج گیری مجدد در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و مردم باید حداکثر موارد بهداشتی را در زندگی روزمره خود رعایت کنند.

وی وضعیت کرونا در اردبیل را شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت پایان ماه مبارک رمضان و آغاز برگزاری مراسم‌های عروسی و دورهمی های خانوادگی آمار مبتلایان مجدداً افزایش خواهد یافت و در این زمینه باید تمهیدات و تصمیمات لازم از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ممنوعیت تردد و سفر به سایر استان‌های کشور در تعطیلات عید فطر سخن گفت و افزود: بر اساس این مصوبه از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تردد هرگونه خودرو شخصی در جاده‌های مواصلاتی کشور ممنوع می‌باشد.

کاهش ۳۰ درصدی تعداد بستری‌های همزمان کرونا در بیمارستان‌ها

این مسئول در ادامه به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار جدید کرونایی به بیمارستان‌های استان مراجعه و با توجه به وضعیت و شدت ابتلاء به بیماری در سریع‌ترین زمان ممکن در بخش‌های کرونایی بستری شدند تا روند مداوا این بیماران توسط کادر درمانی پیگیری شود.

حبیب زاده به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها در هفته گذشته نزولی داشته به طوری که از تعداد بستری‌های روزانه ۹۰ بیمار به ۷۰ بیمار رسیده ایم ولی در مجموع ۵۰۵ بیمار جدید در هفته گذشته با تشخیص کادر درمان مورد مداوا در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان اردبیل قرار گرفتند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۶ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جان باختگان کرونایی در هفته گذشته به ۵۷ نفر رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته روند کاهشی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: هم اکنون ۸۰ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه وضعیت و شدت درگیری با بیماری پیش بینی می‌شود متأسفانه شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از بخش مراقبت‌های ویژه در هفته آینده باشیم.

حبیب زاده از بهبودی نسبی ۷۴ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: بررسی آمار بهبود یافتگان در هفته گذشته نشان می‌دهد روند بهبود بیماران کرونایی نیز با توجه به میزان شدت بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار بوده به طوری که در هفته گذشته به میزان هر بیمار بستری شده در بخش کرونایی یک بیمار بهبود پیدا کرده و مجموع بهبود یافتگان کرونایی به ۵۲۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!