مشاهده بیماری تب کریمه کنگو در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه در سطح استان ۴ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است، افزود: پس از انجام آزمایش‌های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت بود.

به گزارش ایسنا، قدرت اخوان اکبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در سطح استان چهار مورد مشکوک به ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شد که پس از انجام آزمایش‌های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت بود.

وی بیان کرد: از این دو نفر یک نفر بر اثر عوارض ابتلاء به بیماری جان خود را از دست داد، اما نفر دوم با توجه به مراجعه به موقع تحت درمان قرار دارد و تلاش می‌شود تا اقدامات درمانی این فرد منجر به رفع خطر این بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به علائم ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو یادآور شد: این بیماری یک بیماری خطرناک محسوب می‌شود که با علائمی نظیر تب ناگهانی، ضعف، سردرد شدید در ناحیه پشت و کمر آغاز شده و امکان خونریزی لثه و بینی در آن وجود دارد که در موارد شدید منجر به مرگ فرد می‌شود.

اخوان اکبری با بیان اینکه این بیماری از حیوان به انسان منتقل شده و به سختی درمان می‌شود، ادامه داد: تشخیص این بیماری تنها از طریق آزمایش خون بوده و در ۵۰ درصد موارد ابتلاء منجر به مرگ فرد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به ابتلای سه شهروند اردبیلی به این بیماری در سال گذشته گفت: این افراد با توجه به مراجعه به موقع تحت درمان قرار گرفته و درمان شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل تعداد زیادی از جمعیت استان در امور دامداری بوده احتمال ابتلاء به این بیماری در استان بالا بوده و انتظار می‌رود دامداران در کنار رعایت موارد بهداشتی و هشدار‌های ارائه شده در صورت بروز علائم این بیماری هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند

error: Content is protected !!