مطالب پزشکی فضای مجازی چقدر قابل اعتمادند؟ /کمبود دارو آنفولانزا نداریم

بهداشت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معتقد است که حدود ۹۵ درصد مطالب مرتبط با سلامت در فضای مجازی فاقد منشاء علمی و نامعتبر است.

دکتر جعفر جندقی در گفتگو با ایسنا از عموم مردم خواست مطالب مرتبط با سلامت را از منابع معتبر دریافت و به آنچه در فضای مجازی دست به دست می‌شود اعتماد نکنند چرا که عمده شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های غیرتخصصی عمدتا به اشاعه مطالب کذب در حوزه سلامت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اکثر مطالب حوزه سلامت فضای مجازی نامعتبر است افزود: مردم می‌توانند به چند سایت معتبر و از جمله سایت‌هایی همچون وزارت علوم، آوای سلامت، وبدا و… مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خواستار نظارت بیشتر در این بخش شد و گفت: همه کشور‌های توسعه‌یافته قوانین سفت و سختی در ارتباط با این موضوع در فضای مجازی دارند.

دکتر جندقی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر تحریم‌ها در بازار دارو گفت: برخلاف ادعا‌های دروغ امریکا، تحریم‌ها در حوزه‌های دارویی نیز وجود دارد و مردم با مشکلاتی در این ارتباط مواجه‌اند.

این پزشک با بیان اینکه سه درصد دارو‌ها در کشور ما از خارج وارد می‌شود افزود: تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی امریکا سبب شده که مشکلاتی در این بخش وجود داشته باشد. البته وزارت علوم با تلاش زیاد دارو‌های مورد نیاز را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در یک مقطع در کل کشور کمبود‌هایی در حوزه دارو‌های آنفولانزا وجود داشت گفت: خوشبختانه این مشکل حل شده و دارو‌ها را در اختیار همه مراکز رسمی قرار می‌دهیم.

error: Content is protected !!