معاون وزیر بهداشت: خوزستان نیازمند مرکز جامع سرطان است

به گزارش ایرنا دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در آیین آغاز ساخت بیمارستان الزهرا شهرستان باوی که با کمک دفتر آیت اله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق، ساخته خواهد شد بیان کرد:

از آقای لطفی نماینده آیت اله سیستانی در ایران می‌خواهم در ساخت این پروژه نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه برای بیماران سرطانی که یکی از شایع‌ترین مرگ ها در دنیا است نیاز است یک قسمت ویژه‌ای داشته باشیم افزود: برنامه ما این است که موسسه آیت اله سیستانی برای احداث پروژه های درمانی دیگر در خوزستان باقی بماند و پروژه‌های بعدی از جمله مرکز جامع سرطان را راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد:بیمارستان شهرستان باوی جزو معدود پروژه‌های کشور است که پیش از کلنگ زنی شروع به ساخت شده که در نوع خود بی نظیر است.

جان بابایی با بیان اینکه بیمارستان شهرستان باوی یکی از استانداردترین بیمارستان‌های کشور خواهد بود است گفت: هزینه ساخت این بیمارستان را دفتر آیت اله سیستانی تقبل کرده است.

وی افزود: در شهرستان زابل نیز یک بیمارستان بسیار خوب توسط موسسه آیت اله سیستانی ساخته شد و قرار است برخی پروژه‌های درمانی دیگر توسط دفتر معظم له در ایران راه انداری شود.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به کمبود مراکز درمانی در برخی از مناطق خوزستان با مشورتی که انجام شد، قرار شد یک پروژه درمانی با کمک دفتر آیت اله سیستانی در استان احداث شود و از طرفی چون نیاز به بیمارستان در شهرستان باوی محسوس بود،این اقدام صورت گرفت.

بهره برداری از پنج بیمارستان محلی در خوزستان 

وی با بیان اینکه حتی با راه اندازی بیمارستان شهرستان باوی نیاز بیمارستانی در استان خوزستان همچنان باقی است افزود: پروژه های مهم دیگری از جمله ۲ بیمارستان محلی شهرهای زیدون و تشون و یک بیمارستان در بهبهان، و نیز بیمارستان محلی اندیکا و هفتکل در تیر امسال به بهره برداری می‌رسند.

آیین کلنگ زنی بیمارستان الزهرا شهرستان باوی با اعتبار سه هزار میلیارد که از سوی دفتر آیت اله سیستانی تامین خواهد شد آغاز شد.

بر اساس این گزارش، باوی در شمال اهواز، در سال ۸۹ با تصویب هیات دولت از شهرستان اهواز مستقل شد. این شهرستان به مرکزیت شهر ملاثانی است و شهرهای ویس و شیبان نیز از توابع آن هستند.

error: Content is protected !!