معرفی و ایجاد مراکز منتخب واکسیناسیون در مناطق شهری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی علیمحمدی اظهار کرد: در مناطق شهری استان مرکزی مراکزی جهت انجام واکسیناسیون معرفی شده‌اند و در مناطق روستایی و شهرستان‌های کوچک نیز پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این امر فعال هستند.

وی بیان کرد: در شهر اراک چهار مرکز، سالن شهید ساکی، سالن یادگار امام، ایستگاه خودرویی دانشکده فنی امیرکبیر و سالن شهیدان ثامنی، در شازند سه مدرسه صالحه، امام حسن، وزیری، در دلیجان سالن ورزشی تزکیه، در محلات سینما قدس، در آشتیان سالن شهید زینعلی، در فراهان سالن شهید مطهری، در تفرش هنرستان خشایار، و در مابقی شهرستان‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و در روستاها نیز خانه‌های بهداشت جهت واکسیناسیون کرونا برگزیده شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: در روستاها می‌توان گفت حتی جلوتر از مناطق شهری واکسیناسیون در حال انجام است.

وی بیان کرد: همزمان با مناطق شهری واکسیناسیون مناطق روستایی زیر نظر پزشکان در حال انجام است حتی می‌توان گفت از نظر رده سنی گروه‌های هدف مناطق روستایی جلوتر از مناطق شهری هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری افراد سالمند کمتری زندگی می‌کنند، افزود: در خانه‌های بهداشت روستایی طبق زمان‌بندی در موعدهای مقرر پزشکان به همراه تیمشان جهت واکسیناسیون گروه هدف مراجعه می‌کنند، به همین دلیل برای صرفه جویی در وقت و تسریع در امر واکسیناسیون از هفته آینده با آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا در مناطق شهری، در مناطق روستایی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال رقم می‌خورد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام در هر مرکز، از مردم عزیز خواهشمندیم که مطابق دعوت تلفنی رأس ساعت مقرر در مراکز حضور به عمل بیاورند و افرادی که اسم آنها در سامانه ثبت نشده و یا به هر دلیلی در روزهای مقرر از انجام واکسیناسیون محروم می‌مانند مطابق اعلام دانشگاه علوم پزشکی روزهای مقرری برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

error: Content is protected !!