ممنوعیت خرید دارو‌های برند خارجی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای حمایت از تولید ملی خرید دارو‌های برند خارجی توسط بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ممنوع است.

به گزارش ایسنا- دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تابعه دانشگاه می‌بایست نیاز‌های دارویی خود را از تولیدات داخلی تامین کرده و از خرید اقلام وارداتی که دارای نمونه داخلی هستند، خودداری کنند.

هاشمی شهری با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید و عرضه می‌شود افزود: تمامی خرید‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز تابعه دانشگاه قبل از خریداری باید به تایید کمیته تخصیص دانشگاه برسد.

رئیس اداره نظارت بر عرضه فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این خصوص گفت: مطابق بررسی‌های علمی و نظریات کارشناسی کیفیّت دارو‌های تولید داخل تفاوت معنی داری با نمونه‌های مشابه از برند‌های خارجی ندارد و حتی در مواردی میزان اثربخشی اقلام ایرانی از نمونه‌های خارجی بیشتر نیز می‌باشد.

دکتر محدثه نجاری از پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تابعه دانشگاه خواست تا با توجه به توصیه اساتید مبرز حوزه پزشکی، تا حدّ امکان از تجویز دارو‌های خارجی در نسخ بیماران سرپایی و بستری خودداری کنند تا بدینوسیله سردرگمی بیماران و همراهیانشان در تهیه اقلام داروئی کاهش یابد.

error: Content is protected !!