مژه های تان را با مواد طبیعی تقویت کنید!!

مژه های تان را با مواد طبیعی تقویت کنید

در این مطلب روش های ساده و طبیعی تقویت مژه ها را معرفی می کنیم تا شما را تشویق کنیم بدون صرف هزینه ی زیاد و قرار گرفتن در معرض خطراتی مانند عفونت و مشکلات دیگر, مژه های سالم و زیبایی داشته باشید

با این روش ها مژه های تان را تقویت کنید

می توانید به وسیله روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک، مژه های پرحجم و محکم تری داشته باشید. روغن کرچک حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سریع مژه ها شده و آنها را سالم نگه می دارد. روغن زیتون نیز سرشار از مواد مغذی است و باعث تغذیه و تقویت مژه ها می شود.

در این مطلب روش های ساده و طبیعی تقویت مژه ها را معرفی می کنیم تا شما را تشویق کنیم بدون صرف هزینه ی زیاد و قرار گرفتن در معرض خطراتی مانند عفونت و مشکلات دیگر، مژه های سالم و زیبایی داشته باشید.

می توان مژه ها را تقویت کرد

محصولات حاوی اسید هیالورونیک، مژه ها را ابریشمی و مرطوب می کند. علاوه بر این محصولات حاوی اسیدهای میوه مانند عصاره ی پوست لیمو ترش و سیب نیز برای سلامت مژه ها مفید هستند. سرامید نیز ترکیبی است که باعث بسته شدن فلس ها و افزایش حجم مژه ها می شود. افزودن این ترکیبات به ریمل ها باعث تقویت فیبر و نرمی و درخشش بیشتر مژه ها می شود.

مژه ها را روغن کاری کنید

اگر زیاد آرایش می کنید و به مژه هایتان ریمل می زنید، لازم است که ابتدا یک ریمل نامرئی محافظت کننده و تقویت کننده بزنید. برای این کار روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک را دریابید. حتی اگر اهل آرایش زیاد هم نیستید می توانید به وسیله ی این روغن ها مژه های پرحجم و محکم تری داشته باشید. می توانید هر روز با یک برس ریمل شسته شده، روغن را به مژه ها بزنید.

روغن کرچک حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سریع مژه ها شده و آنها را سالم نگه می دارد. روغن زیتون نیز سرشار از مواد مغذی است و باعث تغذیه ی مژه ها شده و آنها تقویت و محکم می کند. بهتر است شب ها بعد از پاک کردن آرایش تان، ترکیبی از روغن زیتون و روغن کرچک را به مژه ها بزنید و صبح بشویید. حواستان باشد که در این کار زیاده روی نکنید، چون امکان دارد باعث ورم ملتحمه چشم شود.

به مژه هایتان محلول بابونه بزنید

از این شیوه تقویتی طبیعی شب ها استفاده کنید. بابونه باعث ارتقای سلامت مژه ها و درخشندگی آنها می شود. کافیست مقدار کمی بابونه تهیه کنید. ۲ تا ۳ عدد گل بابونه را با یک لیوان آب بجوشانید و سپس صاف کنید. اجازه دهید محلول خنک شود. سپس یک گلوله پنبه ای تمیز را به آن آغشته کرده و به آرامی به مژه هایتان بزنید.

پاک کردن آرایش مژه ها بدون آسیب زدن به آنها

قبل از هر چیزی یادتان باشد که چشم ها را نمالید. وارد کردن فشار به چشم ها و مژه ها باعث شکستن فیبر آنها می شود. از محصولات پاک کننده آرایش مناسبی استفاده کنید. فرمول های سرشار از روغن ها ترکیبات ریمل های ضدآب، خط چشم و سایه را با سرعت بیشتری حل کرده و از بین می برند.

بهترین کار این است که یک گلوله پنبه ای را به این محصولات آغشته کرده و به مدت چند ثانیه روی پلک قرار دهید تا رنگ ها به خوبی خیس شوند. سپس به آرامی پنبه را به سمت خارجی چشم بکشید تا سایه ها پاک شود. برای پاک کردن ریمل پنبه را به سمت پایین بکشید.

یادتان باشد که خوابیدن با آرایش و پاک نکردن آن ظلم بزرگی است که در حق خودتان می کنید. این کار باعث تجمع آلودگی در ناحیه ی چشم ها می شود و سلامت آنها را با خطرات جدی مواجه می کند.

ریمل، خطری برای چشم ها

اولین ریمل ها در مصر باستان ساخته شده و اکثر آنها حاوی ترکیبات پایه ای یکسانی شامل رنگدانه، روغن و موم بودند. اما ریمل های امروزی مواد زیادی دارند.

کارخانجات تولیدکننده مواد آرایشی آزادی عمل زیادی در انتخاب فرمولاسیون محصولات زیبایی خود دارند. بنابراین نگرانی هایی در خصوص برخی ترکیبات موجود در ریمل ها وجود دارد، چون محققان ترکیباتی یافته اند که باعث ایجاد سرطان در موش های آزمایشگاهی شده و برخی دیگر برای بدن انسان سمی توصیف شده اند.

بدون شک شما نیز تجربه خارش و قرمزی چشم ها بعد از استفاده از برخی ریمل ها را داشته اید. این واکنش را به متی لاپارابن، پودر آلومینیوم، الکل بنزیلیک و دیگر ترکیبات موجود در ریمل نسبت می دهند. کافیست در خصوص هر یک از این ترکیبات در اینترنت جستجویی کنید تا عمق فاجعه را متوجه شوید.

بنابراین دو راه بیشتر ندارید : اینکه از محصولات مطمئن و مارک های خوب استفاده کنید و یا اینکه آستین ها را بالا بزنید و خودتان ریمل خانگی تهیه کنید.

ریمل طبیعی و دست ساز

اگر طرفدار محصولات طبیعی و خانگی هستید، خودتان دست به کار شوید و ریمل خانگی درست کنید.

برای تهیه ی ریمل خانگی به دو قاشق چایخوری روغن نارگیل، چهار قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا، نصف قاشق چایخوری موم عسل رنده شده و یک تا دو کپسول زغال فعال (برای ریمل سیاه) یا پودر کاکائو (برای ریمل قهوه ای) و یک ظرف خالی و تمیز ریمل نیاز دارید.

زغال فعال همان ذغال کباب نیست. از این نوع زغال در مصارف پزشکی استفاده می شود که برای تقویت پوست و مو مفید است. می توانید میزان موم را متناسب با درجه ی هوا کم و زیاد کنید. یادتان باشد که روغن نارگیل در درمای بالای ۲۴ درجه مایع است. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید می توانید میزان موم را به سه چهارم یا یک قاشق چایخوری افزایش دهید. اگر نتوانستید زغال فعال تهیه کنید، می توانید به جای آن از پودر کاکائو استفاده نمایید.

برای تهیه ی ریمل دست ساز کافیست که روغن نارگیل، ژل آلوئه ورا و موم رنده شده را در ظرف مناسب کوچکی روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا موم کاملا آب شود. سپس یک تا دو کپسول زغال فعال را باز کرده و محتویات آن را داخل مواد قبلی بریزید. مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس شعله حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. مواد را داخل یک کیسه فریز بریزید تا در گوشه آن جمع شود. یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و مواد را داخل ظرف ریمل بریزید.

tebyan.net

error: Content is protected !!