میزان مراجعات سرپایی بیماران کرونایی در کاشان ۲ برابر شده است

احمد نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در منطقه کاشان شدت گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه با ورود مسافران و گردشگران شاهد افزایش بیماران کرونایی در منطقه کاشان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرایط کاشان متأسفانه در حال بحرانی شدن است، ابراز داشت: میزان مراجعات بیماران سرپایی کرونایی در این شهرستان از ابتدای سال جدید تاکنون نسبت به پیش از نوروز دو برابر شده است.

این متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه طبق پروتکل‌های کشوری شرایط کنونی کاشان قرمز است، تصریح کرد: در صورتی که اقدام و تصمیمی فوری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا نشود متأسفانه با وضعیت خطرناکی روبرو خواهیم شد.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش ابتلاء را حضور در تجمعات و مهمانی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از عموم همشهریان کاشانی می‌خواهیم از شرکت در هرگونه تجمع و مهمانی به شدت پرهیز کنند و در صورت لزوم برای حضور حتماً تجمعات در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.

نجفی با اشاره به اینکه این میزان از افزایش ابتلاء یک هفته دیگر عواقب خود را در افزایش موارد بستری و حدود دو هفته دیگر در افزایش متوفیان نشان خواهد داد، بیان داشت: به افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از منزل خارج نشوند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی عادی انگاری و بی تفاوتی نسبت به شیوع ویروس کرونا را یک خطر جدی برای مبارزه با کرونا دانست و گفت: البته لازم است مسئولین هم تصمیمات درست و به موقعی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در منطقه کاشان اتخاذ کنند.

متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در سطح شهرستان کاشان تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه از علائم سرماخوردگی در اسرع وقت با پزشک و متخصص مربوطه مشورت کنند و از هرگونه خوددرمانی در منزل به شدت پرهیز کنند.

error: Content is protected !!