میکرودرم چیست؟ | میکرودرم خوبه؟

میکرودرم چیست میکرودرم خوبه

میکرودرم چیست اگر می خواهید پوستی سالم و شاداب و شفاف داشته باشید, میکرودرم را فراموش نکنید میکرودرم روشی غیر شیمیایی برای سالم سازی و جوان سازی پوست می باشد در این مقاله به طور کامل درباره آن توضیح داده شده است

میکرودرم چیست ؟


میکرودرم ابریژن( پاکسازی و جوانسازی پوست) روش درمانی غیرشیمیایی و غیر تهاجمی ( بدون نیاز به عمل باز) است که از اسپری میکروکریستال جهت از بین بردن لایه ی خارجی سلول های خشک و مرده استفاده می کند تا پوستی جوان تر و شاداب تر حاصل شود. میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست و جوانسازی پوست) به تولید لایه های جدید پوستی زیرین با میزان بالاتری از کلاژن و الاستین کمک می کند و ظاهر پوستتان را بهبود می بخشد. میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست صورت) بسیار آرامتر و سطحی تر از روش درمانی درم ابریژن عمل می کند. درم ابریژن( لایه برداری پوست) روش درمانی عمیق تری است که جهت رفع خطوط عمقی صورت، آسیب های جدی ناشی از نور خورشید و جای زخم ها استفاده می شود، همچنین یکی دیگر از پاک سازی صورت استفاده از زوج جوانسازی پوست صورت با لیزر RF می باشد.



میکرودرم برای چه کسانی موثر است؟


بیماران دارای خطوط باریک و چروک صورت، لکه های مرتبط با سن، آسیب ناشی از نور خورشید، رنگ دانه های نامنظم، منافذ مسدود در پوست، معایب بافت پوست یا جای زخم جزئی، مناسب درمان با روش میکرودرم صورت ( پاکسازی پوست و جوانسازی پوست ) هستند. بیماران دارای لک و یا آکنه نیز می توانند از این روش درمانی استفاده کنند. پخش کردن آرام میکروکریستال ها، نواقص و معایب پوست را با از بین بردن لایه ی بیرونی سلول های آسیب دیده و مرده ی پوست بهبود بخشیده ، پاکسازی پوست انجام شده و پوستی تازه و جدید را به وجود می آورد.



میکرودرم چگونه انجام می شود ؟


در جلسه ی درمان با استفاده از روش میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست)، پزشک به وسیله ی قطعه ای دستی که در مقابل پوست قرار داده شده است، مقدار کمی از کریستال های آلومینیوم اکسید را روی پوست می پاشد. این کریستال های درمابریژن( لایه بردار پوست) پوست را ورقه ورقه کرده و سیستم پاکسازی، پوسته های باقی مانده را مکش کرده و از بین می برد. میکرودرم پوست صورت ( پاکسازی پوست و جوانسازی پوست ) به ایجاد لایه های پوستی ضخیم تر و سالم تر کمک می کند. ضروری است درمان چند دفعه انجام شود چرا که به ایجاد لایه ای جدید از سلول های پوستی که میزان بالاتری از کلاژن و الاستین دارند، کمک می کند. این دو عنصر( کلاژن و الاستین ) جهت داشتن پوستی با طراوت و سالم ضروری هستند وتاثیر به سزایی در رنگ چهره و ظاهر کلی پوست شما و روشن شدن پوست دارند. تقریبا به طور معمول بین پنج تا دوازده جلسه ی درمانی به فاصله ی دو یا سه هفته جهت مشاهده تاثیر کامل میکرودرم پوست نیاز است. این روش درمانی برای رفع کک مک ، راحت و تقریبا بدون درد، تنها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و به آن ، ” پاکسازی در وقت ناهار” نیز می گویند.



مدت زمان لازم برای میکرودرم


به بیماران توصیه می شود که در بین جلسات درمانی لوسیون ها و یا کرم های خاصی را به محل تحت درمان بمالند که موجب مرطوب شدن پوست، بهبودی و سلامتی ظاهر پوست می گردد.


جلسات استاندارد میکرودرم ابریشن می تواند از ۶۰-۵ دقیقه به طول انجامد و در این روش بیماران نیازی به استراحت و مرخصی از کار جهت بهبودی ندارند و اکثر بیماران می توانند بلافاصله پس از جلسه درمانی به کار روزانه خود بازگردند. ضمناً کرم های آرایشی چند ساعت بعد از انجام میکرودرم ابریشن می توانند، مورد استفاده قرار گیرد.


هر جلسه میکرودرم ابریشن را می توان با فاصله ۱۵-۱۰ روز انجام داد. البته این روش را می توان با پلینگ های سطحی شیمیایی همراه کرد تا نتایج بهتری حاصل گردد. در صورت استفاده مناسب از روش میکرودرم ابریشن می توان از آن برای درمان سایر بخش های بدن نیز، استفاده کرد.


میکرودرم ابریژن برای چه کسانی ممنوع است ؟


در برخی بیماری ها نظیر روزاسه فعال، ضایعات عروقی، آکنه منتشر، ضایعات تب خالی در روی زگیل ها و زخم ها، اگزما و پسوریازیس همچنین در لوپوس ارتیماتوس و دیابت توصیه نمی شود. ضمناً میکرودرم ابریشن در بیمارانی که در۶ ماه گذشته از داروی ایزوترتینوئین استفاده کرده اند، نباید انجام شود زیرا مصرف داروی مذکور موجب خشکی پوست و احتمال ایجاد اسکار می شود. چون در بیمارانی که میکرودرم ابریشن انجام می دهند، بلافاصله پوست دچار یک تحریک پذیری خفیف می گردد لذا باید از کرم های محرک مثل اسید گلیکولیک، AHA، محصولات حاوی رتینوئید یا کرم ها و لوسیون های معطر، اجتناب شود.


تغییرات قابل توجه پوست را می توان بعد از اولین جلسه درمانی مشاهده کرد که معمولا با نرم تر شدن پوست و ظاهر سالم تر آن خود را نشان می دهد. بعد از یک سری جلسات درمانی، میزان چرب بودن پوست کم می شود و حفرات و منافذ گشاد صورت از بین می رود و یا خیلی کمتر می شود و نواحی کلفت پوست نازک تر می گردد و چروک های ریز صورت نیز ظریف تر می گردد.



اثرات میکرودرم


این لایه نیز در اثر میکرودرم ابریشن وضعیت بهتری پیدا می کند و شامل:


۱٫ افزایش ضخامت درم پوست


۲٫ افزایش تعداد الیاف کلاژن و آرایش مرتب تر آن ها


۳٫ افزایش تعداد الیاف الاستین و آرایش عمودی (به جای آرایش افقی)


۴٫ افزایش تعداد و سایز فیبروبلاست ها (سلول هایی که کلاژن را می سازند)


۵٫ افزایش جریان خون درم (لایه میانی پوست)، که منجر به تغذیه بهتر پوست می گردد.


۶٫ ایجاد پاسخ التهابی ناشی از کشش های مکانیکی حین انجام میکرودرم روی پوست.



عوارض میکرودرم چیست؟


ممکن است محل درمان اندکی تیره یا روشن تر از پوست سایر نقاط باشد. این تغییرات بیشتر در پوست های تیره رخ می دهد.


باید دستگاه میکرودرم قبل از استفاده استریل شود تا از بروز زخم یا عفونت جلوگیری شود.


ممکن است فرد در حین عمل مقداری از کریستال های دی اکسید آلومینیوم را فرو دهد که در این صورت دچار مشکلات تنفسی می شود. پس مراقب باشید.


همچنین فرو رفتن این کریستال ها در چشم نیز موجب بروز بیماری هایی می شود. البته می توان با استفاده از عینک مخصوص از این مورد جلوگیری کرد.


بعداز این عمل ، حساسیت پوست به آفتاب بیشتر می شود. این عارضه شایع ولی موقت است.



هزینه و قیمت میکرودرم


یکی از معایب اصلی میکرودرم ، گران بودن قیمت آن است. اما با توجه به محبوبیت آن، کلینیک ها و مراکز درمانی بسیاری وجود دارد که درمان های ارزان قیمتی را ارائه می دهند. هزینه و قیمت پاکسازی صورت با روش میکرودرم به نسبت سایر روشهای زیبایی پوست گران تر است. هزینه میکرودرم به تعداد جلسات درمانی هم بستگی دارد.


با این حال، باید مراقب باشید که افردی که این روش را انجام می دهند، افرادی مانند متخصص طب سنتی، پرستاران با مجوز و متخصصین پوست و زیبایی باشند. توصیه می شود که برای انجام میکرودرم اقدامات لازم را جهت ارزیابی پوست، توسط متخصص پوست صورت دهید. به طور کلی قیمت و هزینه میکرودرم هر جلسه بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

error: Content is protected !!