نکاتی در مورد جراحی بینی که باید بدانید

نکاتی در مورد جراحی بینی که باید بدانید

شاید شما نیز تا کنون به فکر انجام عمل بینی افتاده باشید. نگرانی های مختلفی در مورد این جراحی زیبایی وجود دارند که با کسب اطلاعات کافی و لازم قابل رفع هستند.

در این مطلب می خواهیم تمامی نکاتی را ذکر کنیم که باید قبل از انجام رینوپلاستی به آن ها توجه کنید. با ما همراه باشید و همه ی این موضوعات را از زبان دکتر علی بصام، جراح  پلاستیک صورت و متخصص گوش و حلق و بینی بخوانید.


رینوپلاستی چیست؟

راینوپلاستی (Rhinoplasty) یکی از پر طرفدار ترین انواع عمل زیبایی در جهان است. خوب است بدانید که هر ساله حدود ۷۹ درصد از کل جراحی هایی که برای بانوان انجام می شود و ۸۲ درصد از جراحی هایی که برای آقایان انجام می شود، عمل بینی است.

این درصد ها نشان می دهند که جراحی بینی تا چه اندازه از محبوبیت برخوردار است.

نکته ی دیگری که در مورد عمل بینی وجود دارد، آن است که این جراحی نه فقط با اهداف زیبایی، بلکه به هدف بهبود مشکلات تنفسی و برطرف کردن مشکلات ساختاری بینی هم انجام می گیرد.

مشکلاتی از قبیل انحراف سپتوم یا تیغه بینی، پولیپ، مشکلات سینوسی و … از طریق انجام این جراحی قابل درمان هستند.


دلیل محبوبیت عمل بینی در ایران چیست؟

 به گفته دکتر علی بصام از جوانب مختلفی می توان این موضوع را بررسی کرد. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر این مسئله را می توان ویژگی های ساختاری چهره ی ایرانیان و همچنین الگو برداری از چهره های غربی دانست.


درصد موفقیت رینوپلاستی

خیلی ها از انجام جراحی بینی می ترسند. ممکن است ترس و نگرانی آن ها در مورد بیهوشی عمل بینی باشد. امروزه نحوه بی هوشی فرد در طول جراحی بینی به گونه ای است که هیچ خطری سلامتی وی را تهدید نکند.

یکی دیگر از مسائلی که می تواند باعث افزایش نگرانی شما و در نتیجه انصراف از عمل بینی گردد، احتمال برگشت بینی گوشتی بعد از عمل است.

این تفکر در گذشته درست بود؛ چرا که در آن زمان جراحی بینی به روش های ابتدایی و غیر پیشرفته انجام می شد.

اما امروزه با ایجاد پیشرفت های گسترده در علم پزشکی علی الخصوص حوزه ی جراحی های زیبایی، دیگر نگرانی برای بازگشت بینی گوشتی معنایی ندارد.


انواع جراحی بینی

دسته بندی های مختلفی را می توان برای انواع جراحی بینی در نظر گرفت ولی بهترین راه آن است که این کار را بر اساس نحوه ی برش هایی که بر روی بینی ایجاد می گردد، انجام دهیم.

به این شیوه می توان انواع رینوپلاستی را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • جراحی بینی باز
  • جراحی بینی بسته


تفاوت عمل بینی بسته و باز چیست؟

تفاوت عمده ای که در مورد دو روش بسته و باز برای انجام رینوپلاستی وجود دارد، مربوط به نحوه ایجاد برش هاست.

در جراحی بینی به روش باز علاوه بر برش هایی که در بخش داخلی بینی ایجاد می شوند، برشی نیز بین دو سوراخ بینی زده می شود تا جراح بتواند بیشترین میزان دسترسی را به بینی داشته باشد.

در جدید ترین روش جراحی بینی موسوم به روش بسته دیگر این برش بیرونی ایجاد نشده و در نتیجه بخیه ای در قسمت بیرونی بینی ایجاد نمی گردد.

دلیل محبوبیت بیشتر عمل بینی بسته هم به همین موضوع وابسته است. چرا که افراد نمی خواهند بخیه ای بر روی بینی شان معلوم باشد.


بهترین جراح بینی کیست؟

مهم ترین معیار برای انتخاب جراح بینی در اولویت قرار دادن رضایت بیمار و درست انجام شدن جراحی است. مواردی مانند هزینه دریافتی از عمل بینی باید در اولویت های بعدی برای جراح قرار گیرند.

یک جراح بینی خوب به جای ترغیب بی دلیل افراد به انجام عمل بینی، آن ها را به بهترین مسیر راهنمایی می کند.

دکتر بصام در رابطه با این مقوله خاطرنشان کردند:

“بینی بعضی از افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند، مشکل زیادی ندارد. یعنی مشکلاتش در حدی نیست که بگوییم انجام عمل بینی برای آن فرد ضروری است. اگر به چنین شخصی بر بخورم، حتما به او پیشنهاد می کنم که در مورد تصمیم خود به انجام جراحی بینی بازنگری داشته باشد.”

جراحی بینی مردانه و زنانه

یکی دیگر از راه های دسته بندی انواع جراحی بینی را می توان بر اساس جنسیت متقاضی عمل بینی انجام داد.

نکاتی در مورد جراحی بینی که باید بدانید

بیشتر آقایانی که خواهان انجام این جراحی هستند، می خواهند که بینی شان فرم طبیعی و به اصطلاح مردانه ای داشته باشد.

این در حالی است که خیلی از بانوان می خواهند بینی شان حالت سربالا و عروسکی پیدا کرده و تغییرات گسترده ای در چهره شان به وجود آید.

در شکل زیر نمونه هایی از جراحی بینی مردانه  دکتر بصام را مشاهده می کنید:

نقایص بینی همچون افتادگی نوک بینی،سوراخ های بزرگ بینی و همچنین قوز اندک در حین عمل برطرف شده و بعد از جراحی، بینی متناسب با صورت به شکلی زیبا درآمده است.

 

برای کیسی که در عکس پایین مشاهده می کنید جراحی بینی گوشتی صورت گرفته است. از حجم غضروف های بینی کاسته شده و تیغه بینی با روش های نوین به گونه ایی که استحکام بینی برقرار باشد باریک تر شده است.

 نکاتی در مورد جراحی بینی که باید بدانید

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

مهم ترین و پر تکرار ترین سوالی که افراد مختلف در سال گذشته از طریق سایت و اینستاگرام دکتر بصام عنوان کرده اند، در رابطه با هزینه عمل بینی بوده است.

این میزان هزینه به عوامل مختلفی از جمله نوع بینی فرد، دستمزد پزشک، هزینه کلینیک یا بیمارستان وابسته است.

در طول جلسه مشاوره پیش از جراحی حتما تمامی نکات در رابطه با این موضوع و موضوعاتی مانند نتیجه عمل و مراقبت های پس از آن به شما گفته خواهند شد. شما نیز باید سعی کنید تمامی دغدغه ها و انتظارات خود از عمل بینی را با جراح در میان بگذارید.برای تماس با دکتر علی بصام جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با شماره های (۰۲۱) ۸۸۲۰ ۵۶۲۶-۷  (0912) 921 9070 تماس بگیرید

error: Content is protected !!