نگاه دولت سیزدهم برای رفع مشکلات دهلران جدی است

به گزارش ایرنا، مجید عسگری در نشست شورای ادرای دهلران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به وسعت شهرستان و تعداد شهرهای و بخش ها و دهستان های این شهرستان گفت: این شهرستان با ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به این شهرستان در همه حوزه ها توجه ویژه شود

وی به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان و تحت پوشش بودن ۸۵ درصد این اراضی توسط شبکه ها گفت:در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه داریم که نیاز است در پروژه های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع ویژه شود و ان جی ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر بهره برداری شوند.

فرماندار ویژه دهلران به راه های شهرستان هم اشاره و افزود: آزادراه پل زال به چیلات و جاده چمسرخ که دو بخش زرین اباد و سراب میمه از بن بست خارج و همچنین اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهار بانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته هایی است که انتظار داریم ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرند.

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل سرمایش مردم و خسارات ۲۰۰ میلیارد ریالی آن در طول سال به وسایل سرمایشی مردم گفت: طرح ساماندهی چشمه های آبگرم در دست اقدام که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی به فرسودگی زیرساخت های شهری هم اشاره و افزود: بعد از بازسازی بخش های موسیان، دشت عباس، مرکزی و شهرهای پهله و میمه بعد از جنگ خوب بازسازی نشده اند و برای تامین اعتبار و رفع مشکلات نیازمند کمک و مساعدت ویژه دولت هستند.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش دارد که برای تکمیل آن و تسریع در عملیات اجرایی به اعتبار نیاز است.

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

عسگری بر ضرورت استقرار ادارات در دو بخش دشت عباس و سراب میمه هم تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این دولت خواسته و مطالبه مردم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: راه اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در دهلران از مطالبات به حق است.

دکتر کریمیان بازسازی و مرمت مراکز جامع سلامت زرین آباد را نیازمند اعتبار دانست و گفت: تامین دستگاه ام آر ای برای دهلران ضرورت دارد که باز هم به بودجه و اعتبار نیاز است.

وی خواستار تسریع در پذیرش بیماران دهلران در بیمارستانهای دزفول شد و افزود: تامین آمبولانس و ماشین اداری برای تسریع در ارائه خدمت در دهلران از دیگر ضرورت‌ها هستند.

error: Content is protected !!