نیمی از تخت‌های کرونایی در خراسان جنوبی تکمیل شد

محمد دهقانی شامگاه چهارشنبه در خصوص وضعیت مخاطره جدید شهرستان‌های استان خراسان جنوبی گفت: سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس از امروز وضعیت خیلی پرخطر یا قرمز رنگ را پیدا کردند.

وی افزود: سایر شهرستان‌های استان وضعیت نارنجی (پرخطر) دارند و شهرستان خوسف هم وضعیت زرد (متوسط خطر) دارد که نشان دهنده این است ما به سرعت در حال افزایش موارد مثبت مبتلا به کرونا همچنین موارد بستری ناشی از کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد تخت‌هایی که برای کرونا در خراسان جنوبی آماده شده طی یک تا ۲ هفته به طور کامل پر شد و روند صعودی بسیار سریعی را در استان شاهدیم که در صورت تداوم، تخت‌های ما در فاصله زمانی بسیار کوتاهی پر خواهد شد و مشکلات زیادی را برای حوزه درمان در ارائه خدمات ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: براساس رنگ‌بندی و وضعیت مخاطره جدید شهرستان‌ها، الزامی است که همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای مفاد دستورالعمل محدودیت هوشمند مصوبه ستاد ملی اقدام کنند.

دهقانی گفت: بر همین اساس باید محدودیت‌های لازم اعمال شود تا با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بتوانیم از اوج‌گیری بیشتر پیک چهارم در سطح استان پیشگیری کنیم و هرچه سریع‌تر این پیک را بشکنیم تا آسیب بیشتری به مردم وارد نشود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در شبانه‌روز گذشته ۲۶۱ آزمایش مولکولی (PCR) در استان خراسان جنوبی انجام و ۹۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد.

۱۹ نفر از مبتلایان جدید در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۷۶ نفر نیز از طریقق نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

error: Content is protected !!