هشدارِ جدی WHO در مورد مضرات سیگار الکترونیک

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بی‌تردید سیگار‌های الکترونیکی برای سلامت مضر هستند.

به گزارش ایسنا، این سازمان با تاکید بر مضر بودن مصرف سیگار‌های الکترونیکی برای سلامتی به افرادی که برای ترک سیگار به این نوع سیگار روی می‌آورند هشدار داد.

مصرف سیگار‌های الکترونیکی که در جهان به طور فزاینده‌ای گسترش پیدا کرده به گونه‌ای طراحی شده که مصرف‌کنندگان، نیکوتین مایع را استنشاق می‌کنند و این وسیله، سیاست‌گذاران در سراسر جهان را نسبت به یک عامل جدید اعتیادآور در جوانان نگران کرده است.

سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه استفاده از این نوع سیگار نسبت به سیگار‌های دیگر فرد را در معرض میزان کمتری از مواد سمی قرار می‌دهد، اعلام کرد: با این وجود مصرف سیگار‌های الکترونیکی خطرات جدی را متوجه سلامت فرد می‌کند.

همچنین شواهد کافی وجود ندارد که تایید کند استفاده از سیگار‌های الکترونیکی کمک می‌کند افراد سریع‌تر سیگار را ترک کنند.

شرکت‌های بزرگ دخانیات معتقدند سیگار‌های الکترونیکی ضرر کمتری برای سلامت دارند و به افراد سیگاری کمک می‌کند تا به دنبال جایگزین ایمن‌تری باشند.

هرچند سازمان جهانی بهداشت هشدار داده این اطلاعات اشتباه که توسط شرکت‌های دخانیات در مورد سیگار‌های الکترونیکی منتشر می‌شود تهدید جدی و واقعی است.

محدودیت‌ها در مورد استفاده از سیگار‌های الکترونیکی در سراسر جهان رو به افزایش است. برای مثال ماه گذشته در سان‌فرانسیسکو فروش و تولید این محصولات ممنوع شد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، درچین نیز که نزدیک به یک سوم مصرف کنندگان سیگار زندگی می‌کنند در راستای محدود کردن استفاده از سیگار‌های الکترونیکی برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است.

error: Content is protected !!