هم ثواب عزای حسین هم کمک به درمان بیماران

رئیس اداره خیرین و مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با قدردانی از این خانواده و دیگر خیرانی که در بحران کرونا به کمک بخش سلامت و درمان آمدند توضیح داد: این خانواده نیکوکار هزینه های مجالس عزای محرم سال گذشته را به میزان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال صرف خرید ۲ دستگاه اتوکلاو (دستگاه استریل سازی تجهیزات پزشکی و اداری) کرد.

دکتر حمید نجم الدینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال نیز این نیکوکاران طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هزینه مجالس عزا در ماه محرم را به خرید ۲ دستگاه اتوکلاو دیگر اختصاص دادند که مبلغ آن بیش از هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: یکی از این دستگاه ها در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) و دیگری هم در مرکز آموزشی و درمانی نیک نفس شهرستان رفسنجان مستقر خواهد شد.

نجم الدینی اظهارداشت: اعضای خانواده مرحوم سید علی احمدی نیز اخیراً در خرید یک دستگاه ام.آر.آی با مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال به کمک بخش سلامت آمدند، ضمن اینکه خانواده های ایرانی و صبوری هم بخشی از هزینه های خرید دومین دستگاه ام.آر.آی بیمارستان رفسنجان را تقبل کردند که در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

۲ بیمارستان خیرساز اما بلااستفاده

رئیس اداره خیرین و مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه با تاکید بر ضرورت هماهنگی نیکوکاران حوزه تامین سلامت در انجام امور خیر خود با متولیان دانشگاه علوم پزشکی گفت: قبل از انجام کار خیر با متولیان علوم پزشکی هماهنگی انجام گیرد تا کمک های این افراد براساس اولویت ها و نیازمندی ها به شکل بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی توضیح داد: طی ۴۰ سال اخیر ۲ بیمارستان یکی با متراژ بالای  ۲ هزار مترمربع در دهستان رضاآباد برخوردار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر رفسنجان و دیگری با متراژ بالای ۴۰۰ مترمربع در کشکوئیه رفسنجان به همت نیکوکاران بنا شده است.

نجم الدینی تصریح کرد: این بیمارستان ها که برای ساخت آنها هزینه هنگفتی از سوی خیران به کار رفته تاکنون بلااستفاده مانده اند و در حال فرسوده شدن هستند؛ تنها بخش کوچکی از این فضاها به میزان ۱۰۰ مترمربع به ارائه خدمات روستایی اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ناهماهنگی بین خیران و مسئولین وقت این فضاها ساخته شده است که نیاز منطقه نبوده و بلااستفاده مانده اند.

نجم الدینی تصریح کرد: اگر هماهنگی بین خیران و مسئولان بهداشت صورت گیرد کمک های نیکوکاران بر اساس اولویت و نیاز بخش سلامت صرف خواهد شد که هم هزینه های خیران هدر نمی رود و هم نیاز جامعه برطرف می شود.

وی با اشاره به دیگر تبعات این ناهماهنگی هایی یادآور شد: از سوی دیگر هزینه نگهداری مکان های خیرساز بلااستفاده هم بر مشکلات دیگر اضافه نخواهد شد.

کمک های ۲۵۰ میلیارد ریالی خیران از زمان کرونا

رئیس اداره خیرین و مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه کمک های خیران حوزه سلامت از ابتدای بحران کرونا تاکنون در این شهرستان را افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این کمک ها در تامین دارو، تجهیزات پزشکی، فضای درمانی و غیره در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه مهمانی بزرگ رفسنجانی ها اسفند سال گذشته با تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی با همت خیران آغاز شد و در این امر نهادها ، کارآفرینان و نیز نیکوکاران به کمک اقشار آسیب پذیر از کرونا شتافتند.

نجم الدینی تصریح کرد: خیران در ادامه کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده را راه اندازی کردند و در خرید دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان هزینه های زیادی صرف کردند؛ علاوه بر آن با کمک مجتمع مس سرچشمه بیمارستان ۵۰ تختی شهدای صنعت مس رفسنجان با مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد ریال احداث و تجهیز شد.

وی گفت: آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونا نیز با کمک شهرداری و مس سرچشمه ایجاد شده است.

شهرستان رفسنجان با جمعیت بالای ۳۷۶ هزار نفر زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان کرمان از طریق چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت و نیز دانشکده علوم پزشکی سیرجان انجام می شود.

error: Content is protected !!