هوای تبریز همچنان در وضعیت هشدار

 مسئول مرکز پایش زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: با وجود کاهش نسبی آلودگی هوای تبریز در ظهر روز سه شنبه، این وضعیت تداوم نیافت و در ساعات عصر تشدید شده است.

شاهین رحیم اوغلی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: هم اکنون طبق پایش های انجام شده میزان آلودگی هوای تبریز معادل ۱۳۰ پی اس آی است که این رقم در بعد از ظهر امروز معادل ۱۱۶ پی اس آی بود.

وی، وضعیت آلودگی کنونی هوای تبریز را ناسالم و در شرایط هشدار بیان و اظهار کرد: در صورتی که سکون هوا و نبود باد ادامه داشته باشد، افزایش میزان آلودگی هوای تبریز محتمل خواهد بود.

رحیم اوغلی با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای امروز تبریز نسبت به روز گذشته تا حدی کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: روز گذشته پی اس آی هوای تبریز تا عدد ۱۶۵ نیز افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، طبق استانداردهای جهانی میزان پی اس آی موجود در هوا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نشان دهنده وضعیت هشدار، ۲۰۰ تا ۳۰۰ وضعیت اظطرار و بیش از عدد ۳۰۰ شرایط بحرانی می باشد.

عدم خروج غیرضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی ریوی و مبتلا به آسم به خصوص در فضای باز، کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، تنظیم موتور خودروها، جلوگیری از فعالیت هایی که در معابر موجب افزایش آلودگی می شود از جمله روشن کردن آتش، عملیات قیرکاری و سوزاندن لاستیک، از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هواست.

آلودگی هوای تبریز از هفت روز قبل شروع و این شرایط همچنان ادامه دارد.

دیروز تبریز آلوده ترین هوای کشور را داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، هم اکنون برودت هوای تبریز ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر و وضعیت آن مه آلود و سرعت باد یک متر بر ثانیه است.

کلانشهر تبریز حدود یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت است.

error: Content is protected !!