واکسن دردسرساز تیتر روزنامه های جهان شد!

واکسن کروناواکسن «آکسفورد» ـ «آسترازنکا» ـ عنوان اصلی اخبار بسیاری از رسانه های جهان شده است. یک نشریه آلمانی اعلام کرده است که کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه تزریق این واکسن ها را متوقف کرده اند. 

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۲۶ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_ «دی ولت»، روزنامه آلمانی نوشته است: واکسن آکسفورد، آسترا زنه کا، عنوان نخست روزنامه‌های جهان شده است؛ آلمان، ایتالیا و فرانسه تزریق این واکسن را متوقف کرد. هلند و شش کشور دیگر اروپایی پیشتر گفته بودند از عوارض جانبی آن، لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون است. این درحالی است که سازمان بهداشت جهانی می گوید در این موارد شواهدی دیده نشده است و تزریق می تواند ادامه پیدا کند. به هر روی، این کشورها تزریق آسترازنه کا را به تعلیق درآوردند. دانمارک و نروژ نیز چنین کرده‌اند.

_ «تلگراف»، روزنامه انگلیسی نوشته است: باز هم بحران آب و هوا؛ امروزه اروپا شاهد خشکسالی است که در طول دو هزار سال دیده نشده است.  بدترین خشکسالی تا امروز. خشکسالی شدید و موج گرما که در سال ۲۰۱۴ در اروپا آغاز شده است و در طول دو هزار سال، بی‌سابقه است. دانشمندان می‌گویند گرم شدن زمین، عامل مهم این رخداد است. آتش در جنگل، از بین رفتن محصولات کشاورزی و هزاران مرگ زودهنگام، در اروپا از علل این تغییر اقلیمی است.

_ روزنامه فرانسوی «ژون آفریک» نیز نوشته است: برای جهانگردان تیمبوکتو افسانه بود و خانه‌های دوگون‌ها در دل صخره های زرد و صخره‌های نمکی که با طغیان رودخانه‌ها، مجمع جزایری پدید می‌آیند. این دنیای جادویی مالی برای جهانگردان بود که اکنون، صحنه جدال مرگبار شبانان فولانی و کشاورزان دوگون اند. جنگی نه برای القاعده یا داعش، که برای عدالت است.

_ «لوفیگارو»، نشریه فرانسوی نوشته است: اکنون بار دیگر این زمزمه قدیمی به رسانه‌ها راه یافته است که آیا فرانسه، آهن برج ایفل را از الجزایر به سرقت برده است؟ روزنامه‌نگار الجزایری می‌گوید: فرانسه طلای ما را به سرقت برد و آهن را هم برای ساخت برج ایفل به کار برد. ۷ هزار و ۳۰۰ تن آهن برای ساخت برج در سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹از معادن الجزایر راهی فرانسه شده است. 

* از حاشیه خبرها:

به گفته دانشمندان در میان عوامل آسیب‌رسان به سیستم دفاعی بدن، اضطراب نیز اثرگذار است. خواب خوب زمانی برای استراحت، ارتباط با دوستان و خانواده، توصیه همیشگی روانشناسان است. توصیه‌ای که اکنون در عصر کرونا نیز، اثرگذار است. سیستم دفاعی بدن در برابر واکسن به بازسازی پادتن برای حفظ بدن و کمک به عدم ابتلا به کرونا می‌پردازد. یک بررسی علمی نشان می‌دهد که سیستم دفاعی آدم‌های شاد، حتی در برابر واکسن آنفولانزا، واکنش مثبت نشان می‌دهد و در کنار اینها ورزش کمک بسیار به افزایش اثرهای واکسنی می‌کند.

error: Content is protected !!