واکسیناسیون کرونا از شهریور در ریل شتاب قرار می‌گیرد

 دکتر مصطفی قانعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: تا پایان آذر ماه امسال هم در این زمینه، وضعیت مطلوبی پیدا می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند تولید واکسن های ایرانی کرونا، با کندی پیش می رود، گفت: تولیدکنندگان داخلی با روند مناسبی در حال طی کردن مراحل کارآزمایی بالینی و ساخت واکسن کرونا هستند تا عقب ماندگی را که در تولید واکسن داشتیم، جبران کنیم.

قانعی با اشاره به اینکه اغلب واکسن های تولید داخل از اواخر شهریور وارد فاز صنعتی می شوند،  ادامه داد: در آبان و آذر امسال در تامین واکسن به حد خوبی می رسیم و در بهمن ماه، می توانیم واکسیناسیون وسیع را با تولید داخل داشته باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: سال آینده هم انواع واکسن ایرانی کرونا در دسترس هموطنان خواهد بود.

قانعی به تولید واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون دز واکسن ایرانی تحویل وزارت بهداشت شده است. اغلب این واکسن ها کوو ایران برکت و مقدار کمی از آن هم پاستوکووک است که اغلب آنها به مردم تزریق شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور تا ۲۹ مرداد ماه به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۸۷۹ دز رسید.

در این اطلاعیه آمده که تاکنون ۱۶ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر دز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۴۸ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۱ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۸۷۹ دز رسیده است.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

error: Content is protected !!