وحشتناک‌ترین راهکارها برای لاغری

۳۰ درصد جمعیت جهان یا چاقی مفرط دارند و یا از اضافه‌وزن رنج می‌برند. سازمان بهداشت جهانی، چاقی را یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در دنیا قلمداد می‌کند. چاقی هم خطرناک است و هم اینکه زیبایی ظاهری را از ما می‌گیرد. دیگر اینکه واقعیت تلخ این است که بیشتر آدم‌ها خیلی راحت چاق می‌شوند؛ اما لاغرشدن و از دست‌دادن وزن اضافه بدن اصلا کار راحتی نیست.

طبق اعلام مجله «فوربس» ایران هفتاد و هفتمین کشور چاق دنیاست و ۵۳ درصد مردم آن اضافه وزن دارند. در این میان خیلی‌ از آدم‌چاق‌های دنیا دوست دارند به وزن ایده‌آل برسند؛ اما فرصت و حوصله‌اش را ندارند و به جای ورزش‌کردن و مراجعه به متخصص تغذیه، راه‌های عجیب و غریب را انتخاب می‌کنند؛ راه‌هایی که وحشتناک و کشنده‌اند.

رژیم کِرم‌ نواری

یکی از نفرت‌انگیزترین رژیم‌های دنیا بلعیدن تخم کرم‌های نواری است. روش لاغری با این کرم‌ها این‌گونه است که فرد چاق تخم کرم را با آب می‌بلعد و این تخم‌ها در معده تبدیل به کرم می‌شوند تا بخشی از کالری روزانه بدن را مصرف کنند و در نتیجه “چاق مذکور” لاغر می‌شود.

کرم‌های نواری در دستگاه گوارش رشد و تغذیه می‌کنند و آسیب‌های جبران‌ناپذیزی به بدن می‌زنند.

رژیم پنبه‌ای

شاید عجیب به نظر برسد اما بعضی‌ها واقعا این کار را می‌کنند. برخی افراد چاق رژیم پنبه را برای لاغری مفید می‌دانند. طوری که گلوله‌های پنبه را در آبلیمو خیس می‌کنند و سپس می‌بلعند. با این روش معده پر می‌شود و فرد چاق احساس سیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین و بدترین عوارض این رژیم، انسداد روده است و مورد تایید هیچ پزشک متخصصی هم نیست.

زبانت را بخیه بزن!

یکی دیگر از دردناک‌ترین و وحشتناک‌ترین راه‌ها برای لاغرشدن، بخیه‌زدن زبان است؛ به این صورت که یک تکه پلاستیک بر روی بخشی از زبان دوخته می‌شود تا حس چشایی مختل شود. این قطعه پلاستیکی به حدی غذاخوردن را برای انسان سخت و طاقت‌فرسا می‌کند که فرد ترجیح می‌دهد به طور کلی قید غذا خوردن را بزند و درد زبان را تحمل نکند.

طبق گزارش‌ها این روش خطرناک در ونزوئلا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته‌بندی در سلفون

بسته‌بندی بدن با سلفون موجب تعریق بیشتر بدن می‌شود و از این جهت یکی دیگر از روش‌های نامتعارف لاغری است. روش کار این گونه است که بدن با فشار زیاد در سلفون بسته‌بندی می‌شود؛ درست مثل بسته‌بندی مواد غذایی! این کار برای کمک به چربی‌سوزی و کاهش وزن تبلیغ می‌شود.

این در حالیست که تعریق بیش از اندازه به کم‌آبی بدن منجر می‌شود. تعریق شدید باعث  ایجاد تغییراتی در خون می‌شود و حجم خون را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن، اکسیژن کمتری به سلول‌ها ارسال می‌شود. ضعف، سرگیجه، گیجی، کما و حتی مرگ می‌تواند نتیجه تعریق بیش از اندازه بدن باشند.

کمربند لاغری

خیلی‌ها فکر می‌کنند شاید کمربند لاغری تاثیری در روند کاهش وزن نداشته باشد، اما در عوض یک روش بی‌خطر است؛ در صورتی که این روش بیش از آنچه فکر کنید به بدن آسیب می‌رساند. کمربندهای لاغری باعث سوزانده‌شدن چربی‌ها نمی‌شوند و تاثیری در کاهش وزن حقیقی ندارند؛ بلکه فقط آب را از بدن خارج می‌کنند که بعد از مدت کوتاهی با جایگزین شدن آن همه چیز به حالت اول برمی‌گردد. کمربندهای لرزشی با ارتعاشی که ایجاد می‌کنند باعث شکسته‌شدن و جابجا شدن چربی‌ها می‌شوند و ممکن است به ظاهر باعث کاهش سایز شوند.

دلیل اصلی کاهش سایز با کمربند لاغری این است که چربی‌ها وارد جریان خون می‌شوند و در دیواره داخلی رگ‌ها رسوب یا در محل‌های پرخطر مثل دور قلب یا کبد تجمع می‌کنند.

error: Content is protected !!