وزارت بهداشت این داروی گیاهی را بررسی کند/ گزارش هایی از بهبود افراد وجود دارد

عصر ایران – در حالی که کرونا همچنان می کشد، واکسن در مراحل اولیه است و از همه بدتر، بیم آن می رود موج چهارم کرونا وخیم تر از قبل باشد، دستور ساخت دارویی که توسط یک محقق طب ایرانی برای بهبود بیماران کرونایی پیشنهاد شده، در فضای مجازی دست به دست می شود.

در کانال سازنده این دارو – آقای طالقانی – افرادی که با استفاده از این دارو بهبود یافته اند، در ویدئوهایی از شرح حال خود می گویند و از این که بعد از خوردن این دارو، به سرعت حال شان خوب شده است.
چند روز قبل نیز مادر یکی از آشنایان که تنها ۲۴ ساعت از بستری شدنش در بیمارستانی می گذشت، با خوردن این دارو، از بیمارستان مرخص شد.

این که آیا این دارو اثر مفید دارد است یا خیر بر ما که تخصصی در این باره نداریم، پوشیده است. اما افراد متعددی ادعا دارند که با مصرف این فراورده دارویی بهبود یافته اند. سازنده این دارو نیز در ویدئویی مدعی شده است که برخی شرکت های داروسازی خواستار آن بوده اند که با پرداخت مبالغ زیادی فرمول این دارو را بخرند ولی او ترجیح داده است طرز تهیه آن را به رایگان منتشر کند (در این فایل).

لذا با توجه به گزارش هایی که از بهبود افراد با این دارو در فضای مجازی منتشر شده، از وزارت بهداشت تقاضا می شود بدون تعصب و سوگیری قبلی، این دارو را مورد بررسی علمی قرار دهد تا اگر واقعاً موثر است، وارد فاز تولید صنعتی کند و اگر هم مفید نیست اعلام کند.

البته شاید گفته شود که وزارت بهداشت نمی تواند هر ادعایی را بررسی کند؛ این سخن درستی است اما چون این دارو گزارش های متعددی از بهبود افراد را دارد، ارزش وقت گذاری را دارد چرا که که وزارت بهداشتی ها بهتر از همه می دانند که وسط یک کشتار جمعی هستیم و ای بسا شاید بتوان راهی برای جلوگیری از این مرگ های گسترده یافت.

error: Content is protected !!