وزیربهداشت:دروغ نگفتم وخیانت نکردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین کار من در این دولت این بود که هرگز به مردم دروغ نگفتم و در بیت المالی که به من واگذار شده بود، خیانت نکردم.

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مهمترین دستاورد و کاری که در دوران وزارت انجام دادید؛‌چه بود، پاسخ داد: مهمترین کاری که کردم این بود که به مردم دروغ نگفتم و در بیت المالی که مسئولیتش را من محول کرده بودند، خیانت نکردم و این شاید مهمترین کاری بود که من در این دوره انجام دادم.

وی گفت: مسئولیت اصلی من در این دولت، مدیریت سلامت مردم بود و اگر چیزی در این حوزه قرار بوده به مردم بگوییم یا سوالی شده، خلاف نگفتیم.

وزیر بهداشت افزود: من معتقدم همه بدی‌ها در یک گنجه قرار دارد و کلید آن دروغ است و ما در این وزارت بهداشت این کار را نکردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها مهمترین برنامه دولت یازدهم در حوزه سلامت را اجرای طرح تحول سلامت اعلام کرده است. این طرح از اردیبهشت سال ۹۳ شروع شده و تاکنون چهار فاز این طرح در حوزه های مختلف درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و تحول در آموزش پزشکی اجرا شده است.

کاهش فرانشیز پرداختی مردم در بیمارستانها به حدود شش درصد، نوسازی فضای بیمارستانهای دولتی، ایجاد کلینیک های ویژه سرپایی، رایگان شدن زایمان طبیعی، افزایش تعداد پزشک در مناطق محروم، بیمه شدن ۱۰ میلیون فرد بیمه نشده در کشور، ایجاد ۲۵ پایگاه آمبولانس هوایی، پوشش خدمات بهداشتی برای ۱۰ میلیون حاشیه نشین، تکمیل خانه های بهداشت، بکارگیری ۳۵ هزار پرستار، ورود مراقبان سلامت به سیستم بهداشتی کشور، اصلاح تعرفه های پزشکی، افزایش دریافتی پرستاران به بیش از سه میلیون تومان و … از جمله دستاوردهای این طرح است.

error: Content is protected !!