وزیر بهداشت از مراکز واکسیناسیون کرمانشاه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عین‌اللهی از مرکز واکسیناسیون تجمیعی شماره ۲ واقع در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مرکز واکسیناسیون خودرویی ۱۵ خرداد کرمانشاه بازدید کرد و ضمن ابراز رضایت از روند واکسیناسیون در این مراکز، دستور افزایش ساعات کاری این مراکز را صادر نمود.

وی همچنین علاوه بر بازدید از بخش های مختلف بیمارستان سینا و مرکز ۱۶ ساعته و بخش نمونه گیری کووید۱۹ از بخش های جدید اورژانس و مرکز درمان سکته های حاد مغزی بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه هم بازدید کرد.

بخش جدید اورژانس این مرکز درمانی دارای ۵۰ تخت است که ۱۲ تخت آن به آی سی یو اختصاص داده شده و اخیرا با صرف اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

عیادت وزیر بهداشت از بیماران مبتلا به کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با حضور در بیمارستان سوانح سوختگی گلستان کرمانشاه که در حال حاضر برای بستری بیماران کووید۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد از این مرکز بازدید کرد و ضمن گفتگو با پرسنل آن، از بیماران نیز عیادت کرد.

دکتر عین‌اللهی همچنین از مرکز سکته حاد مغزی یا scu در مرکز فوق تخصصی آنژیو گرافی و اینترونشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) بازدید کرد.

لازم به ذکر است این بخش یکی از معدود مراکز سطح کشور با تجهیزات سرمایه ای پیشرفته و بروز همچون MRI سه تسلا، آنژیوگرافی بای پلین و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، جهت تشخیص و درمان بیماریهای عروقی، سکته های حاد مغزی، قلبی است که در سطح دوم بیمارستان امام رضا (ع) مستقر است و بلافاصله پس از پذیرش بیمار، اقدامات فوق تخصصی تشخیصی با مجهزترین تجهیزات و همچنین درمان دارویی به موقع انجام خواهد شد.

بخش اورژانس جدید این مجتمع بیمارستانی نیز دارای ۵۰ تخت است که ۱۲‌ تخت به آی سی یو اختصاص یافته و با اعتبار ساختمانی ۲۵ میلیارد تومان و اعتبار تجهیزاتی ۴۰ میلیارد تومان (با احتساب ارز آزاد) افتتاح و اخیرا به بهره برداری رسید.

واکسیناسیون در کرمانشاه ۱۰ روز دیگر باید تمام شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه این سفر همچنین در مرکز واکسیناسیون سینا کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: انجام واکسیناسیون کامل در کشور هم به معنای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

وی امکانات و تجهیزات مورد استفاده در مراکز درمانی استان کرمانشاه را امیدبخش و روند درمان بیماران را خوب ارزیابی کرد و افزود: واکسیناسیون در استان کرمانشاه باید در ۱۰ روز آینده تمام شود و دانشگاه علوم پزشکی موظف است سرعت واکسیناسیون را ۲ برابر و شیفت‌های کاری را افزایش دهد تا این مهم محقق شود.

دکتر عین‌الهی افزود : استان کرمانشاه یادآور فداکاری‌ها و جان‌فشانی مردم این خطه در دفاع مقدس است و امروز در این استان حضور یافتیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم را حل کنیم.

وزیر بهداشت پس از بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون در نشست ستاد کرونا استان در استانداری شرکت می‌کند.

error: Content is protected !!