وزیر بهداشت: ایران سرزمین طلایی برای شرکت‌های دارویی خارجی است

وزیر بهداشت با اشاره به شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا خطاب به شرکت‌های خارجی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های طلایی برای شرکت‌های دارویی خارجی است.

سعید نمکی در پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: اصلی‌ترین سیاست ما حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: هموارسازی بوروکراسی در وزارت بهداشت در دستورکار است. رسیدگی به هیچ پرونده‌ای نباید کمتر از یک هفته طول بکشد. فعالان حوزه‌های مختلف دارو و غذا در صورت طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های خود، موضوع را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

نمکی توسعه بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های داروسازی را در دستورکار عنوان کرد و ادامه داد: تکیه بر قدرت و مبانی دانشی ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان می‌تواند برای آینده صنعت داروسازی کشور نوید بخش باشد.
وی خطاب به نمایندگان شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه نیز گفت: ایران بازار دارویی بزرگی است و سرزمین فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

وزیر بهداشت با اشاره به شکست سیاست‌های یک جانبه آمریکا در جهان گفت: دنیا تغییر کرده است و دیگر با اندیشه‌های خودمحورانه و ترامپیسم نمی‌توان دنیا را اداره کرد. امروز مردم دنیا آماده پذیرش اندیشه‌های کسانی مثل ماندلا و امام خمینی (ره) هستند.

نمکی به تحریم‌های ضدایرانی اشاره کرد و افزود: می‌خواستند زمان بندی شده، ما را به زانو درآورند، اما موفق نشدند، چون ما فقط در حوزه دفاعی پیشرفت نکرده ایم. امروز ایران یکی از کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های زیستی و نانو است و در تامین نیاز‌های مواد اولیه و دارو مشکل عمده‌ای نداریم.

وی اصلاح اقتصاد دارویی کشور را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: نظام توزیع، واردات و دیگر حوزه‌ها بازنگری می‌شود تا اقتصاد دارویی پویاتری داشته باشیم و بدون فشار به مردم، نقدینگی در این بخش را افزایش دهیم.

پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) روز سه شنبه در محل مصلی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و ۱۵۰ شرکت از ۳۰ کشور جهان و همچنین سورنا ستاری معاون اول رئیس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا پنجشنبه ادامه دارد.

error: Content is protected !!