وزیر بهداشت: کرونا مهار شده/ صادرکننده امکانات پزشکی هستیم

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه کشور ما با وجود همه محدودیت‌ها، ضمن مهار ویروس کرونا، صادرکننده امکانات پزشکی و درمانی مرتبط با این بیماری شده که سبب تعجب مسئولان بهداشتی سایر کشورها شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سعید نمکی امشب در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ضمن قدردانی از همراهی، نگاه بسیط و با بصیرت تولیت آستان قدس رضوی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا اظهارداشت: با حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب، شکل‌گیری وفاق ملی در درون و بیرون دولت، خوشبختانه در موقعیت مناسب‌تری از مهار بیماری کرونا در اکثر استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

وی در زمینه بازگشایی شبانه‌روزی آستان‌های مقدس افزود: همه تلاش ما بر این قرار گرفته بود که درب این آستان مقدس بروی مشتاقان گشوده شود؛ بنابراین ضمن حضور در شهر مشهد و تشکیل جلسه ستاد استانی کرونا، تصمیم بر فعالیت شبانه‌روزی حرم مطهر گرفته شد.

نمکی با تاکید بر رعایت کامل مسائل بهداشتی در اوقات زیارت اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط زائران حرم مطهر رضوی، به‌ویژه زائرانی که از کانون‌های ابتلا به کرونا به شهر مشهد و حرم مطهر سفر می‌کنند، ضرورت دارد.

وزیر بهداشت افزود: در جریان بحران کرونا، یکی از بزرگترین موهبت‌ها، وجود رهبر معظم انقلاب بود؛ حماسه‌ای که به امر مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش مواسات و همدلی در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توسط مردم شریف ایران خلق شد، نمود روشن آن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما با وجود همه محدودیت‌ها، ضمن مهار ویروس کرونا، صادرکننده امکانات پزشکی و درمانی مرتبط با این بیماری شده که سبب تعجب مسئولان بهداشتی سایر کشورها و به لطف خداوند متعال منزلت جمهوری اسلامی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه تاکید کرد: با وجود همه دستاوردهای کسب شده در مهار ویروس کرونا و آمار جانباختگان، دقت در رعایت همه ملزومات بهداشتی در زمان زیارت از سوی همه مردم، آستان قدس رضوی و مسئولان استانی برای جلوگیری از لطمات بیشتر بیماری در موج دوم آن بسیار ضرورت دارد.

error: Content is protected !!