وضعیت کرمان بحرانی است/ اجرای مجدد طرح ممنوعیت تردد شبانه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا با بیان اینکه شاهد روند نزولی بیماران کرونایی در استان‌ها هستیم، گفت: اما چهار استان کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان همچنان وضعیت بحرانی و شکننده‌ای دارند و باید بر مراقبت بیشتر تاکید کنیم.

بصیری همچنین افزود: با ورود محموله جدید واکسن‌های کرونا از هفته جاری واکسیناسیون دوز دوم افراد بالای ۷۰ سال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های ساخت ایران مجوزهای لازم را گرفته‌اند، عنوان کرد: در هفته‌های آینده واکسیناسیون عمومی نیز آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: امتحانات حضوری با کمک و همیاری اولیا و مسئولان آموزش و پرورش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و ما دیگر نگرانی از این بابت نداریم.

بصیری با اشاره به وضعیت شکننده و بحرانی استان کرمان گفت: سه شهرستان رودبار جنوب، کهنوج و منوجان همچنان در رنگ بندی ها قرمز هستند به علت مراسم‌های خانوادگی و مراودات با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان همچنان شاهد افزایش مبتلایان هستیم.

بصیری با اشاره به لغو ممنوعیت تردد شبانه به علت انتخابات اظهار کرد: این سه شب به علت تردد مسئولین ستادهای انتخاباتی محدودیت لغو شده بود که مجدد از امشب اجرا می‌شود و از فرمانداران خواهشمندیم تردد بین شهری را هم بیشتر از قبل کنترل کنند.

وی همچنین با اشاره به دستورالعمل‌های انتخاباتی گفت: این بخشنامه شامل سه بخش رعایت پروتکل‌های بهداشتی قبل از انتخابات، در زمان برگزاری انتخابات و بعد از انتخابات بود که تذکر ویژه مبنی بر ممنوعیت تجمعات چه برای جشن پیروزی و چه برای معترضین داده است.

وی افزود: بخشنامه دیگری هم وجود دارد که هر گونه تجمعاتی مانند نمازهای جماعت و غیره مگر در فضای باز و با تعداد محدود ممنوع است.

بصیری همچنین گفت: برای برگزاری نمازهای جماعت می‌توان با هماهنگی فرمانداری‌ها از مکان‌های مشجر استفاده شود.

error: Content is protected !!