وضعیت کرونایی جم قرمز شد

به گزارش ایرنا، دکتر محمد مهدی خواجه ئیان روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: براساس نرم افزار سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تنها شهرستان دیر استان بوشهر در وضعیت نارنجی قرار دارد ۹ شهرستان‌ دیگر در وضعیت قرمز کرونایی بسر می‌برند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش شمار ابتلا و بستری‌های ناشی از کرونا در استان بوشهر ۴۰ تخت در بیمارستان تازه تاسیس شهدای هسته‌ای برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا آماده شده‌است.

خواجه ئیان اضافه کرد: تا هفته گذشته بیش از ۲هزار و ۲۰۰ تست کرونا روزانه در استان بوشهر از افراد گرفته می‌شد که نتیجه بخش قابل توجهی از این افراد مثبت بود اما با توجه به کمبود کیت آزمایشگاهی اکنون شمار تست‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته در هفته‌های گذشته و جاری در مجموع ۱۳ هزار کیت آزمایشگاهی در استان بوشهر دریافت شد و انتظار می‌رود با تامین کیت‌های مورد نیاز آزمایشگاهی تا هفته آینده مشکلی در این زمینه در این استان وجود نداشته باشد.

خواجه ئیان با اشاره به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور اضافه کرد: سرعت زیاد انتقال ویروس، شتاب بالای انتشار بیماری در بدن و ابتلای افراد سن پائین از ویژگی‌های ویروس جهش یافته است.

وی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون نافی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و تا زمانیکه واکسیناسیون به میزان ۷۰ درصد نرسد هیچگونه ایمن سازی وجود ندارد و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل ضروری است.

خواجه ئیان گفت: در این شرایط حساس و سخت شیوع ویروس در جامعه در خانه ماندن مهمترین کاری است که مردم باید انجام دهند.

error: Content is protected !!